Kupili iPad za 17 evra, sad im traže da ga vrate ili doplate skoro punu cenu: Sprema se veliki pravni okršaj
Kupili su potpuno novi iPad Air za samo 17 evra, preuzeli ga u radnji ili dobili na kućnu adresu, a onda je stigao mejl. Trgovinski lanac traži da uređaj vrate ili da doplate skoro punu cenu. Sada se sprema veliki pravni okršaj koji bi mogao da pokrene lavinu u celoj Evropi.
Sve je počelo 8. novembra, kada se na sajtu italijanskog lanca MediaWorld pojavio oglas za iPad Air od 13 inča po ceni od svega 15 evra, umesto regularnih 879 evra. Ponuda je bila dostupna isključivo članovima programa lojalnosti. Mnogi su posumnjali da je u pitanju greška, ali su porudžbine normalno prolazile, a deo kupaca je uređaj i lično preuzeo u prodavnici kako bi izbegli eventualni problem.
Jedanaest dana kasnije, zadovoljstvo se pretvorilo u bes. Kupcima je stigao mejl u kom ih MediaWorld obaveštava da je cena bila pogrešna i da sada imaju dve opcije. Prva je da zadrže iPad, ali da doplate skoro pun iznos, uz popust od 150 evra. Druga je da vrate uređaj i dobiju nazad svojih 15 evra, plus vaučer od 20 evra kao kompenzaciju.
Uslovi prodaje koji su važili u trenutku kupovine nisu sadržali klauzulu o grešci u ceni, što je dodatno razbesnelo kupce i otvorilo pitanje pravne validnosti zahteva.
MediaWorld tvrdi da je u pitanju "očigledna tehnička greška"
Iz kompanije su potvrdili da je došlo do, kako kažu, "jasno prepoznatljive tehničke greške" u sistemu i da su morali da reaguju kako bi sačuvali ravnotežu ugovora. Ističu da su kupcima svakako ponudili određeni popust, bez obzira na to da li vraćaju uređaj ili ga zadržavaju.
Prema italijanskom zakonu, ugovor može biti poništen ako je napravljena ozbiljna i prepoznatljiva greška u trenutku zaključenja. Međutim, ključna tačka je dokazati da je kupac svesno iskoristio grešku, što u ovom slučaju nije nimalo jednostavno.
Advokati tvrde da kupci i dalje imaju jake adute
Poznati advokat za zaštitu potrošača Masimilijano Dona poručuje da sam mejl koji su dobili kupci nema pravnu snagu jer ne predstavlja formalno upozorenje. Ako kupci odluče da ignorišu zahtev, MediaWorld bi morao da pokrene zvaničan sudski postupak i dokaže da su kupci znali da koriste grešku.
Dona dodatno ističe da u današnje vreme agresivnih popusta, aplikacijskih akcija i haotičnih Black Friday sniženja, popust od čak 98 odsto ne mora automatski da znači da je kupac postupio u lošoj veri. Drugim rečima, sasvim je moguće da su korisnici poverovali da je reč o ekstremnoj promotivnoj akciji.
Slična situacija se dogodila i 2019. godine, kada je Amazon greškom prodavao profesionalni Canon objektiv vredan 13.000 dolara za samo 94 dolara. Tada su neki kupci uspeli da zadrže robu.
Za sada ostaje da se vidi da li će neko od italijanskih kupaca odlučiti da ide do kraja i sudskim putem brani svojiPad od 17 evra.
(Telegraf Biznis)
Video: Ministarka energetike Dubravka Đedović Handanović se oglasila nakon vanredne sednice Vlade Srbije
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.