"Najbolji programeri uopšte ne koriste LinkedIn": Stručnjak otkrio kako zaista izgleda vrh Silicijumske doline

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Ako mislite da se najbolji programeri na svetu promovišu na platformi LinkedIn, bivši zaposleni u Meti kaže da je realnost potpuno drugačija. Prema njegovim rečima, najtraženiji inženjeri u Silicijumskoj dolini često nemaju ni nalog na toj mreži.

Majkl Novati je skoro osam godina radio u Meti, u vreme kada se kompanija još zvala Facebook. Dogurao je do pozicije principal softver inženjera i u kompaniji stekao nadimak "coding machine". Danas otvoreno govori o tome kako izgleda zapošljavanje na samom vrhu tehnološke industrije.

Gostujući u podkastu A Life Engineered, Novati je ponovio tvrdnju koja je izazvala mnogo reakcija. Kako kaže, među najboljim inženjerima postojalo je nepisano pravilo koje se retko dovodilo u pitanje.

"Ako imaš LinkedIn, ljudi misle da tražiš posao"

Novati objašnjava da su u Meti, ali i u drugim velikim tehnološkim kompanijama, najcenjeniji inženjeri smatrani posebnom kategorijom. Njima javna promocija jednostavno nije bila potrebna.

"Kada sam bio u Facebooku, najbolji inženjeri su govorili da, ako imaš LinkedIn nalog, ljudi odmah pomisle da tražiš posao", rekao je Novati u razgovoru.

Razlog za to je, prema njegovim rečima, ono što naziva "tajnama industrije". U Big Tech svetu postoji ogroman i veoma skup sistem regrutacije, sastavljen od iskusnih regrutera čiji je posao da dugoročno održavaju lične odnose sa najtalentovanijim inženjerima.

Ti odnosi se ne grade kroz javne oglase, već kroz godine ličnih kontakata, preporuka i direktnih veza.

Kompanija, zaposleni, programeri Foto: Shutterstock

Zatvoreni krug u kome LinkedIn ne igra nikakvu ulogu

Novati kao primer navodi situacije u kojima inženjeri učestvuju u kampus regrutaciji na univerzitetima poput Stenforda. Tokom tih nedelja, razvijaju se bliski profesionalni odnosi između inženjera i regrutera, koji kasnije postaju ključni za buduće angažmane.

On ovaj sistem opisuje kao "tajnovite dogovore Silicijumske doline", gde su najpoželjniji ljudi gotovo potpuno nevidljivi javnosti.

"Njihova imena nigde ne postoje, ali to su ljudi koje svi žele", rekao je Novati. "Inženjer od 100 miliona dolara nije na LinkedInu sa opisom profila tipa #100millionengineer."

Upravo zbog toga, kako tvrdi, najtraženiji inženjeri svesno izbegavaju lično brendiranje i javno eksponiranje.

Kada se u zapošljavanje uključe direktori

Borba za vrhunske inženjere postala je još intenzivnija sa eksplozijom veštačke inteligencije. Meta je, prema dostupnim informacijama, nudila izuzetno velike ugovore kako bi privukla stručnjake u svoje Superintelligence Labs timove.

U nekim slučajevima, u proces zapošljavanja ulaze i sami direktori. Mark Zakerberg je, prema navodima iz industrije, lično pravio spiskove AI stručnjaka koje želi da dovede u kompaniju. Sa druge strane, pojedini inženjeri svedočili su da su dobijali lične pozive od Sema Altmana, koji ih je direktno nagovarao da pređu u OpenAI.

Ipak, Novati naglašava važnu stvar. Ovo nije univerzalni savet za sve.

Brisanje LinkedIna samo po sebi neće doneti ponude. Ovakav sistem važi isključivo za izuzetno uzak krug ljudi, koji su već godinama prepoznati kao vrhunski stručnjaci i koji namerno ostaju daleko od javne pažnje.

Kako zaključuje, ne poznaje nijednog od tih inženjera koji dobijaju posebne akcije, ekskluzivne pozive i tretman na najvišem nivou, a da istovremeno grade lični brend ili aktivno koriste društvene mreže.

Za većinu ljudi, LinkedIn je i dalje glavni alat. Ali na samom vrhu, važi pravilo koje zvuči paradoksalno: što ste vredniji, to ste nevidljiviji.

(Telegraf Biznis)

Video: Proslava više od tri decenije postojanja RTV BK Telekom

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>