AI u igrama izazvao haos: Autor Kingdom Come: Deliverance 2 kaže da svi rade isto, ali ćute

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Sumirano

  • Studio Larian koristi generativni AI za pomoćne zadatke u razvoju igre, što je izazvalo kritike i pozive na bojkot.
  • Danijel Vavra brani upotrebu AI, smatrajući reakcije licemernim i poredeći ih sa strahom iz industrijske revolucije.
  • Vavra ističe da AI može skratiti razvoj igara, smanjiti troškove i omogućiti manjim timovima da prave velike igre.
  • AI bi mogao omogućiti napredne funkcionalnosti u igrama, poput slobodnog razgovora sa NPC likovima.
  • Rasprava o AI u razvoju igara tek je počela, a reakcije na Larianov potez otkrile su postojeće prakse u industriji.

Upotreba veštačke inteligencije u razvoju igara pretvorila se u jednu od najeksplozivnijih tema industrije, a reakcije publike sve češće prelaze u otvoreni bes. Dovoljno je bilo da studio Larian prizna da koristi generativni AI za pomoćne zadatke u razvoju nove Divinity igre, pa da se na njih sruči talas kritika i poziva na bojkot.

Iako su iz studija jasno poručili da nijedan AI generisan sadržaj neće završiti u finalnoj igri i da niko neće ostati bez posla, deo publike je reagovao kao da je u pitanju izdaja osnovnih vrednosti industrije. Upravo ta reakcija, a ne sama tehnologija, sada je u fokusu jednog od najglasnijih autora evropske RPG scene.

Danijel Vavra, osnivač studija Warhorse i kreativni direktor Kingdom Come: Deliverance 2, javno je stao u odbranu Lariana i poručio da je cela priča potpuno licemerna. Prema njegovim rečima, Larian je samo rekao naglas ono što bukvalno svi developeri već rade.

Kingdom Come Deliverance 2 Foto: Warhorse Studios

"AI panika je kao razbijanje parnih mašina"

Vavra smatra da je trenutna atmosfera oko veštačke inteligencije nalik strahu iz vremena industrijske revolucije. On kaže da se danas ponavlja ista logika, samo sa novom tehnologijom. Prema njegovim rečima, optužbe su otišle toliko daleko da su se pojavile i tvrdnje da Warhorse koristi AI u razvoju Kingdom Come: Deliverance 2, iako on lično kaže da o tome ne zna ništa, osim što je koristio Topaz Labs za unapređenje starih tekstura iz prve igre.

Iako naglašava da nije ljubitelj AI generisane umetnosti, Vavra poručuje da je vreme bežanja od realnosti prošlo. Veštačka inteligencija je tu i neće nestati, sviđalo se to nekome ili ne.

On otvoreno govori i o najvećem problemu savremene industrije igara. Razvoj danas traje predugo, zahteva previše ljudi i troši ogromne budžete. Ako AI može da skrati razvoj i ukloni zamorne, ponavljajuće zadatke, Vavra kaže da to vidi kao šansu, a ne pretnju.

Manji timovi, brži razvoj i fokus na ideje

Prema njegovim rečima, idealan scenario je onaj u kojem AI omogućava manjim timovima da prave velike igre, kao nekada. U tom modelu i dalje postoje art direktori, scenaristi, programeri i dizajneri, ali se njihov fokus premešta na suštinu, a ne na tehnički zamor.

Vavra ističe da ima ideje za veliki broj igara, ali da mu u proseku treba sedam godina za jednu. Ako AI može da mu pomogne da te ideje realizuje brže, bez pada kvaliteta, on to vidi kao pozitivnu promenu.

Govoreći o budućnosti, pominje i potencijalne primene poput RPG igara u kojima igrači mogu slobodno da razgovaraju sa NPC likovima ili čak razvoj softvera u kojem AI piše kod, dok ljudi nadgledaju arhitekturu. Otpor takvom razvoju, kako kaže, nema mnogo smisla.

Baldur's Gate 3 Foto: Baldur's Gate 3/Larina Studios

Vavra ne isključuje ni mračnije scenarije, ali zaključuje da tehnologija istovremeno može da omogući da pravljenje igre postane dostupno gotovo svima, uz znatno niže troškove. U tom slučaju, stvaranje igre moglo bi postati jednostavno poput pisanja knjige.

Jedno je sigurno. Rasprava o AI u igrama tek je počela, a reakcija na potez Lariana samo je iznela na površinu nešto što se u industriji već dugo dešava iza zatvorenih vrata.

(Telegraf Biznis)

Video: Proslava više od tri decenije postojanja RTV BK Telekom

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>