Naughty Dog gura punom parom: Nova igra još je daleko, a prekovremeni sati su već obavezni

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Gejming industrija godinama pokušava da se distancira od priča o iscrpljivanju timova i nehumanim rokovima, ali najnoviji izveštaj pokazuje da se stare navike i dalje vraćaju kod najvećih studija. Naughty Dog, jedan od najcenjenijih timova u industriji, navodno je već uveo obavezni prekovremeni rad, takozvani "crunch", na svom novom projektu Intergalactic: The Heretic Prophet.

Prema informacijama koje donosi Džejson Šrajer iz Bloomberga, reč je o igri koja je još daleko od izlaska i čije se lansiranje trenutno očekuje tek sredinom 2027. godine. Uprkos tome, deo razvojnog tima već sada radi po pojačanom režimu, što je izazvalo ozbiljnu zabrinutost među zaposlenima.

Posebno zabrinjava činjenica da je Intergalactic: The Heretic Prophet prva potpuno nova franšiza Naughty Dog studija posle više od deset godina. Očekivanja su ogromna, ali tempo kojim se radi ostavlja utisak da pritisak postoji već sada, i to u fazi kada bi razvoj trebalo da bude stabilniji.

Demo nije za igrače, ali jeste razlog za "crunch"

Prema izvorima koji su razgovarali sa Šrajerom, obavezni prekovremeni rad počeo je krajem oktobra. Razlog nije demo namenjen igračima, već interna prezentacija i provera napretka projekta za Sony Interactive Entertainment.

Zaposleni su tokom tog perioda radili dodatnih osam sati nedeljno, uz ograničenje da ukupno radno vreme ne prelazi 60 sati. Uz to, morali su da dolaze u kancelariju svih pet radnih dana, umesto ranijeg hibridnog režima sa tri dana rada iz kancelarije. Za mnoge developere ovo je bio jasan signal da se studio ponovo oslanja na prakse koje su u prošlosti već bile na udaru kritika.

Iako je rečeno da je prekovremeni rad bio vremenski ograničen, strah među zaposlenima postoji zbog toga što se sve dešava veoma rano u razvoju igre, daleko od završne faze.

Stari problemi Naughty Dog studija ponovo izlaze na površinu

Naughty Dog već ima reputaciju studija koji je u prošlosti često koristio crunch, što je izazivalo burne reakcije u javnosti. Šrajer je ranije pisao da su negativne reakcije igrača i javnosti naterale mnoge AAA studije da obećaju promene, uključujući i rukovodstvo Naughty Dog studija, na čijem je čelu Nil Drakman.

Prema najnovijim informacijama, obavezni prekovremeni rad je za većinu tima završen ove nedelje, a povratak na standardni raspored planiran je za januar. Novi plan rada za period posle januara 2026. trebalo bi da bude predstavljen nakon praznične pauze.

Iako je faza završnog "poliranja" igre normalna pojava u razvoju, činjenica da se obavezni prekovremeni rad uvodi ovako rano ne uliva poverenje da se ista praksa neće ponoviti kasnije, i to u znatno dužem i intenzivnijem obliku. Za studio koji godinama govori o promenama, ovo je signal koji teško može da se ignoriše.

(Telegraf Biznis)

Video: Coca-Cola je zlatni partner Beogradske arene

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>