• 0

Kult hrane u Srbiji je identitet: Više od 60 proizvoda s geografskim poreklom

Dugo smo cenili sve ono što dolazi, a ne ono što imamo. Vreme je da menjamo tu kulturu, kaže direktor Nectar grupe Mihailo Janković. Prema njegovim rečima, vrednost proizvoda bi trebalo da nam ostane u Srbiji, a ne da nam vraćaju gotov proizvod od naše sirovine koju prodajemo van.

  • 0

Video: Promocija zaštićenog geografskog porekla u Srbiji, put ka svetskom tržištu

U Srbiji je registrovano više od 60 proizvoda s geografskim poreklom, a Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD), u saradnji upravo sa kompanijom Nectar najavila je podršku u promociji "ariljske maline“ i "oblačinske višnje“ na tržištu EU, kao i drugim stranim tržištima.

U taj projekat su uključeni i Organizacija Ujedinjenih nacija za hranu i poljoprivredu – FAO, Ministarstvo poljoprivrede Srbije, Udruženje ariljske maline i Udruženje oblačinske višnje, rečeno je na promociju ta dva proizvoda sa zaštićenim geografskim poreklom.

- Želimo da pomognemo malim i srednjim proizvođačima da bolje plasiraju proizvode ne samo u Srbiji već i u inostranstvu. Pokušaćemo da ova dva proizvoda budu registrovana i kao intelektualna svojina ne samo u Srbiji, već i na nivou EU, što će omogućiti bolje pozicioniranje i veću prepoznatljivost kod potrošača na sve konkurentnijem tržištu EU - rekao je šef agrosektora EBRD za region jugoistočne Evrope Miljan Ždrale.

On je istakao da njegova institucija želi da pomogne većoj prepoznatljivosti i konkurentnosti tih proizvoda.
Podsetio je i da je od otvaranja kancelarije EBRD u Srbiji, ta institucija do danas u Srbiju plasirala gotovo 700 miliona evra direktno u agrar, od projekata primarne proizvodnje do prerađivačkog sektora.

Državni sekretar u Ministarstvu poljoprivrede Senad Mahmutović rekao je da u Srbiji ima više od 60 proizvoda sa oznakom geografskog porekla i da ti proizvodi predstavljaju i identitet Srbije.

- To su proizvodi koji imaju odgovarajuće karakteristike, koje potiču upravo iz tih geoklimatskih uslova na tim područjima ili specifičnog načina proizvodnje, prerade ili pripreme - istakao je on i dodao da takvi proizvodi imaju višu cenu, bolji plasman i prepoznatljivost kod potrošača.

Janković je rekao da njegova kompanija već nekoliko godina u svojim pogonima koristi poizvode sa zaštićenim geografskim poreklom, i to "ariljsku malinu“ i "oblačinsku višnju“.

Promocija proizvoda

Foto: Promo

- Proizvodnja hrane je jedan od najvećih izvoznih potencijala Srbije. Mislimo da je ovo jedan od projekata koji treba da doprinese konkurentnosti srpskih proizvoda i srpskog voća i aktivno ga podržavamo - rekao je Janković.

On je podsetio da je Nectar najveći prerađivač voća u jugoistočnoj Evropi i kompanija broj jedan po proizvodnji sokova.

Predstavnik FAO Emauel Hidier kazao je da su u Srbiji uspeli da povežu proizvođače, koji proizvode hranu sa geografskim poreklom sa velikim kompanijama, kao i državom.

Smatra da je nužno da se uspostavi određena praksa u dužem vremenskom periodu po pitanju proizvodnje, registracije i sertifikacije tih proizvoda.

- Potrošači žele da budu sigurni šta kupuju i zbog čega je bitno da postoji proces sertifikacije koji to garantuje i da to bude uskladjeno sa EU - kazao je Hidier.

Mirjana Milutinović, sekretar Udruženja Ariljska malina istakla je da je cilj da naša malina bude zaštićena i na nivou EU.

- Naša malina je skuplja , odnosno skuplja je proizvodnja jer se obavlja ručno. Ali upravo to može da bude naša pregovaračka pozicija jer to ujedno garantuje kvalitet.

Zahvaljujući sistemu sertifikacije, potrošaći će biti sigurni da kupuju proizvod vrhunskog kvaliteta koji je proizveden na tradicionalan način sa zaštićenog područja, dodala je ona.

Na konferenciji je najavljeno i održavanje regionalne konferencije EBRD-a "Consumer Rules Summit“, 30. septembra i 1. oktobra u Beogradu, koja će biti posvećena poljoprivredi, robi široke potrošnje, maloprodaji i distribuciji, na kojoj će biti kompanije iz EU i iz regiona i EU.

(Telegraf Biznis)

Komentari

Preporuka sa Weba

Google preporuke