• 0

Okačila diplomu u vitrinu i postala mlekarka: Ljupka vraća ugled žičkog kajmaka

"Za ovaj posao mi ne treba znanje diplomiranog ekonomiste, već samo svakodnevni rad, čvsrta volja i ljubav"

  • 0

Vruća proja i domaći kajmak nezaobilazni su ako posetite neko od kraljevačkih domaćinstava. Čuvan u drvenim bačvicama, posebnog ukusa i mirisa ovaj lokalni specijalitet još tridesetih godina prošlog veka bio je brendiran kao “žički kajmak”, čak i u Hrvtaskoj. Danas mu nekadašnju slavu i ugled vraćaju mlade mlekarke, koje su način na koji se pravi učile od svojih predaka.

- Fakultetsku diplomu sam odložila u vitrinu i krenula u proizvodnju domaćeg sira i kajmaka. Mnogo je isplativije, nego da mleko naših krava prodajemo u sirovom stanju. Za ovaj posao mi ne treba znanje diplomiranog ekonomiste, već samo svakodnevni rad, čvsrta volja i ljubav - priča Ljupka Janić iz Žiče za RINU.

Zahvaljujući kvalitetu sira i kajmaka i dobrom glasu, koji se prenosio od kupca do kupca, potražnja za mlečnim proizvodima iz domaćinstva Janića iz dana u dan bila je sve veća.

- I sir i kajmak prodajemo na licu mesta-kod kuće, tako da ne gubimo vreme na pijacama ,po marketima i prodavnicama. Sve prodamo još dok se mleko kajmači a sir je još u grudi. Zato sam predložila suprugu i svekru da napravimo veću mlekaru i opet su me poslušali. Pri kraju je izgradnja novog objekta u koji smo do sada uložili 30000 evra,od čega je polovina iz kredita. Uspećemo-vratićemo. U međuvremenu, povećali smo broj krava sa sedam na jedanaest i još ćemo sledeće godine - kaže ambiciozna Žičanka.

Entuzijazam, rad i uspeh Ljupke Janić nisu ostali nezapaženi - prošle godine proglašena je ,"Ženom mudrosti u 2018".

(Telegraf Biznis/RINA)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>