• 13
 ≫ 

Nišlijka napravila pijacu na Fejsbuku: Spasila mnoga domaćinstva, sada ne mogu da postignu prodaju

 ≫ 

Pogodila ju je tužna slika zatvorenih pijaca ali i mršave ponude voća i povrća u marketima

  • 13
tatjana Foto: D.K.

Pandemija Kovida 19 zatvorila je pijace i to usred sezone prolećnih poljoprivrednih kultura što je veliku glavobolju zadalo i prodavcima i kupcima.

Međutim, Nišlijka Tatjana Teodosijević došla je na ideju kako da ublaži muke i jednih i drugih. Otvorila je Fejsbuk grupu "Pijaca Niška Friška" koja je omogućila kupcima i prodavcima da se direktno povežu.

Da je napravila pravi potez svedoči to što je ova grupa za samo deset dana stekla čak 14.000 članova. Tatjana kaže da je pogodila tužna slika zatvorenih pijaca ali i mršave ponude voća i povrća u marketima.

- Najviše mi je bilo žao poljoprivrednika, očuvali su me baka i deka koji su se time bavili. Znam koliko se ti ljudi muče, oni nas hrane, nismo ni svesni koliko nam znače.  To mi je bio glavni motiv da probam da im pomognem da im roba ne propadne. Međutim, nisam mogla ni da naslutim koliko će nam se ljudi pridružiti – priča ova Nišlijka.

„Pijaca Niška Friška“ nudi sve što se inače može naći na tezgama, a prodavci i kupci stupaju u direktan kontakt i dogovaraju se o načinu preuzimanja robe.

- Prodaje se isključivo ono što je proizvedeno u poljoprivrednim domaćinstvima, voće, povrće, sir, sokovi za decu... Sudeći prema komentarima, ljudi su prezadovoljni. Ono što je trenutni problem je što imamo mnogo manje proizvođača nego kupaca, pa se oni rastržu da bi udovoljili potražnji. Doduše, ovo je tek početak i verujem da će ih iz dana u dan biti sve više, dok ljudi na selima čuju za grupu. Pretpostavljam da u skoro svakom domaćinstvu ima mladih ljudi koji koriste društvene mreže i koji će pomoći starijima da nam se priključe – kaže Tatjana.

Za njenu grupu se nadaleko čulo, pa su joj se priključili i ratari iz Požarevca i Vranja.

- Sada je najvažnije da se spreči da roba propadne, pa se ljudima isplati i da pređu veću udaljenost samo da je prodaju. Kupci se ne žale na cene, verujem da je trošak dostave minimilan. Sada je vreme kada moramo da budemo solidarni, mnogo je građana ostalo bez posla, nemaju novca, moramo zajedno da preguramo ovo vreme. Nadam se da će ovaj moj potez mnogima olakšati život dok sve ovo prođe – zaključuje Tatjana.

Jedan od onih kojem je Tatjanina grupa spasila „biznis“ je Miloš Filipović iz aleksinačkog sela Dobrujevac.

- Godinama prodajem sir na pijaci na Bulevaru Nemanjića, kad je zatvorena, pitao sam se šta ću. Odmah sam se učlanio u grupu, prvenstveno da bih omogućio mojim starim kupcima da me nađu. Međutim, osim njih, javilo se mnogo novih.  Toliko je zainteresovanih da ne mogu da odgovorim tolikoj tražnji. Da nije bilo Tatjane, ne znam šta bih radio – priča Miloš.

Video: Subotica dobila Fejsbuk pijacu: Za tri nedelje više od 20.000 korisnika

(D.K.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>