Kako se drže proizvođači hrane i ugostitelji: Za vina i sokove nema zime, ali je plasman otežan
Zatvaranjem ugostiteljskih objekata zaustavljen je dosadašnji rastući trend u toj oblasti što će imati šire negativne posledice, ali ipak raspodelom poslovanja oni su pronašli nove načine da dođu do potrošača, i to putem onlajn prodavnica, poruka je sa današnjeg online panela na tu temu.
Danas je u okviru inicijative "Svet hoće domaće", USAID-ovog Projekta za konkurentnu privredu, održan četvrti po redu onlajn panel kako bi se razgovaralo sa proizvođačima hrane, u ovom slučaju onima koji pretežno proizvode za sektor ugostiteljstva (HoReCa).
Diskutovalo se o problemima u industriji uzrokovanim pandemijom Covid-19 i potencijalnim rešenjima. Na panelu pod nazivom "Industrija hrane i ugostiteljstvo: trenutno stanje u HoReCa sektoru", govorilo se o tome kako opstaju proizvođači zavisni od obustavljenog HoReCa tržišta, kako se prilagođavaju trenutnoj situaciji, kako posluju vinari u doba krize, kako sanirati gubitke uzrokovane zatvaranjem ugostiteljskih objekata, ali i šta kažu distributeri i ugostiteljski sektor.
Glavni govornici na ovom panelu bili su Jana Mitrović, vlasnica Urbanih farmera, proizvođača mikrobilja iz Beograda; Aleksandar Gligorijević, vlasnik Srberry sokova, porodične kompanije iz Kosjerića; Mina Todić, marketing menadžer vinarije Doja iz Topličkog regiona; Dejan Nogić ispred CORP JVJV, kompanije za trgovinu i distribuciju hrane i pića u HoReCa segmentu, kao i Nikola Dimitrijević, vlasnik restorana Franš i predsednik Opšteg udruženja ugostitelja Beograd.
Zatvaranjem HoReCa sektora, zaustavljen je dosadašnji rastući trend u ugostiteljstvu što će imati šire negativne posledice. Ipak, diversifikacijom poslovanja, proizvođači su pronašli nove načine da dođu do potrošača, i to putem svojih onlajn prodavnica.
Proizvođači vina, kao i proizvođači visokokvalitetnih sokova su se složili da se, zahvaljujući tome, tražnja u poslednje vreme povećala, a proizvodnja je nastavljena. S druge strane, vanredno stanje znatno je otežalo plasman prehrambenih proizvoda namenjenih ugostiteljskom sektoru, pa im je zatvaranjem restorana i hotela opala tražnja.
Proizvođači koji su do sada većinom sarađivali sa ugostiteljskim sektorom, sada robu isporučuju redovnim lokalnim kupcima, što dalje vodi do smanjene proizvodnje, ali i prodaje.
Inicijativa "Svet hoće domaće", pokrenuta septembra 2018. godine, pomaže promociju i edukaciju domaćih proizvođača visokokvalitetne hrane. Prateći trenutne okolnosti, USAID-ov Projekat za konkuretnu privredu, kroz seriju onlajn panela nastaviće da podržava lokalnu prehrambenu industriju, ukazujući na ključna pitanja i pomažući proizvođačima da se lakše snađu u trenutnoj situaciji.
Video: Najava pomoći ugostiteljima i hotelijerima uliva optimizam
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.