Kako se drže proizvođači hrane i ugostitelji: Za vina i sokove nema zime, ali je plasman otežan

  • 0
Porodica, zdrava hrana, povrce, priprema hrane, ishrana Inicijativa "Svet hoće domaće" pokrenuta je 2018. godine / Foto: Shutterstock

Zatvaranjem ugostiteljskih objekata zaustavljen je dosadašnji rastući trend u toj oblasti što će imati šire negativne posledice, ali ipak raspodelom poslovanja oni su pronašli nove načine da dođu do potrošača, i to putem onlajn prodavnica, poruka je sa današnjeg online panela na tu temu.

Danas je u okviru inicijative "Svet hoće domaće", USAID-ovog Projekta za konkurentnu privredu, održan četvrti po redu onlajn panel kako bi se razgovaralo sa proizvođačima hrane, u ovom slučaju onima koji pretežno proizvode za sektor ugostiteljstva (HoReCa).

Diskutovalo se o problemima u industriji uzrokovanim pandemijom Covid-19 i potencijalnim rešenjima. Na panelu pod nazivom "Industrija hrane i ugostiteljstvo: trenutno stanje u HoReCa sektoru", govorilo se o tome kako opstaju proizvođači zavisni od obustavljenog HoReCa tržišta, kako se prilagođavaju trenutnoj situaciji, kako posluju vinari u doba krize, kako sanirati gubitke uzrokovane zatvaranjem ugostiteljskih objekata, ali i šta kažu distributeri i ugostiteljski sektor.

Glavni govornici na ovom panelu bili su Jana Mitrović, vlasnica Urbanih farmera, proizvođača mikrobilja iz Beograda; Aleksandar Gligorijević, vlasnik Srberry sokova, porodične kompanije iz Kosjerića; Mina Todić, marketing menadžer vinarije Doja iz Topličkog regiona; Dejan Nogić ispred CORP JVJV, kompanije za trgovinu i distribuciju hrane i pića u HoReCa segmentu, kao i Nikola Dimitrijević, vlasnik restorana Franš i predsednik Opšteg udruženja ugostitelja Beograd.

Zatvaranjem HoReCa sektora, zaustavljen je dosadašnji rastući trend u ugostiteljstvu što će imati šire negativne posledice. Ipak, diversifikacijom poslovanja, proizvođači su pronašli nove načine da dođu do potrošača, i to putem svojih onlajn prodavnica.

Proizvođači vina, kao i proizvođači visokokvalitetnih sokova su se složili da se, zahvaljujući tome, tražnja u poslednje vreme povećala, a proizvodnja je nastavljena. S druge strane, vanredno stanje znatno je otežalo plasman prehrambenih proizvoda namenjenih ugostiteljskom sektoru, pa im je zatvaranjem restorana i hotela opala tražnja.

Proizvođači koji su do sada većinom sarađivali sa ugostiteljskim sektorom, sada robu isporučuju redovnim lokalnim kupcima, što dalje vodi do smanjene proizvodnje, ali i prodaje.

Inicijativa "Svet hoće domaće", pokrenuta septembra 2018. godine, pomaže promociju i edukaciju domaćih proizvođača visokokvalitetne hrane. Prateći trenutne okolnosti, USAID-ov Projekat za konkuretnu privredu, kroz seriju onlajn panela nastaviće da podržava lokalnu prehrambenu industriju, ukazujući na ključna pitanja i pomažući proizvođačima da se lakše snađu u trenutnoj situaciji.

Video: Najava pomoći ugostiteljima i hotelijerima uliva optimizam

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>