Mladi poljoprivrednici domišljati oko proizvodnje piva, treba im usmerenje za ostalo
Mladi su zainteresovani za rad u industriji proizvodnje hrane, a na struci i obrazovnom sistemu je da im pomognu i usmere ih kako bi njihovi potencijali našli svoje mesto na tržištu, rečeno je na onlajn panelu projekta Budućnost srpske industrije hrane.
Profesor Poljoprivrednog fakulteta Univerziteta u Beogradu Viktor Nedović je kao primer interesovanja naveo industriju proizvodnje zanatskog piva.
- U ovoj proizvodnji primetan je entuzijazam kod proizvođača kraft piva u smislu inovativnosti, domišljatosti, prepoznatljivosti proizvoda i novih receptura - rekao je Nedović.
Dragan Jonić iz Centra za negu čoveka i prirode AMA, ukazao je na rezultate istraživanja projekta Gajimo odgajivače. Njegov cilj je bio mapiranje mladih poljoprivrednika i proizvođača hrane, njihovog nivoa zadovoljstva, ali i prepreka i izazova sa kojima se suočavaju u svakodnevnom radu.
- Istraživanje je rađeno u Srbiji i Hrvatskoj, a zaključak je da su mladi poljoprivrednici ranjiva društvena grupa. Kao najveću podršku oni navode porodicu, dok im je država tu kao garant, investitor i izvor obrazovanja - naglasio je Jonić.
Predstavnik mladih proizvođača Boško Jovanović iz porodične kompanije Polo Čačak, je naveo da je Srbija malo tržište pa se javlja potreba za novim tržištima i kupcima, kao i izvozom.
Istakao je da je neophodno raditi na promociji i predstavljanju malih proizvođača kako u Srbiji, tako i na inostranim tržištima a kao problem je naveo nedostatak radne snage u poljoprivrednoj proizvodnji.
Video: Obraše se vinogradi gore s krova zgrade: Da li ekološka arhitektura postaje stvarnost?
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.