• 0

Stiže period slavlja, ali i gomilanja hrane: Bacaju jestive namirnice, i to najviše ove dve

Problem je uvek najveći tokom prazničnog perioda, kada mnoga domaćinstva i ugostiteljski objekti kupuju dodatnu hranu za Božić i druge proslave

  • 0
Pitice sa mesom, pite, pita

Foto: Shutterstock

Tesa Klark želi da ljudi pažljivo razmisle o količini hrane koju žele da kupe za Božić. "Ohrabrujemo ljude da realno planiraju praznik", kaže Klark, osnivač popularne britanske aplikacije Olio.

Olio omogućava građanima i preduzećima da dele neželjenu, ali još uvek jestivu hranu koja bi inače propala. Dodaje da postoje ogromne količine viška hrane, te se prema podacima godišnje baci 1,3 milijarde tona hrane.

To je, inače, čak jedna trećina ukupne proizvedene hrane, prema podacima Ujedinjenih nacija. U Velikoj Britaniji, navodi se, ta nezavidna cifra iznosi 6,6 miliona tona godišnje, od kojih su tri četvrtine još uvek jestive kada se bace.

Problem je uvek najveći tokom prazničnog perioda, kada mnoga domaćinstva i ugostiteljski objekti kupuju dodatnu hranu za Božić i druge proslave, piše BBC.

Posmatrajući samo dva prehrambena proizvoda koja se nađu na trpezi za praznik, Wrap procenjuje da se u Velikoj Britaniji svakog decembra potroši oko dva miliona ćurki i 74 miliona pita sa mlevenim mesom.

Ove godine, stalna neizvesnost zbog korone, omikrona i potencijalnih pravila fizičkog distanciranja, mogu dovesti do još većeg bacanja božićne hrane nego inače, konstatuje se. To je zato što domaćinstva, pabovi i restorani neće biti sigurni koliko hrane da kupe za goste.

Aplikacije za preraspodelu hrane, kao što je Olio, nadaju se da će pomoći u rešavanju tih viškova. Recimo, poznati Tesco supermarketi su jedan od njihovih kupaca. U okviru ove šeme, Olio volonteri, poznati kao Food Waste Heroes, odlaze u svoju lokalnu Tesco prodavnicu da pokupe hranu kojoj se bliži kraj roka trajanja. Oni je, zatim, redistribuiraju lokalno, kako pojedincima, tako i grupama u zajednici.

nova godina, stan, dekoracija

Foto: Freepik

Program sada povezuje 35.000 obučenih volontera sa drugim kompanijama. FoodCloud, irsko socijalno preduzeće koje se bavi "odbačenom hranom", takođe je otkrilo da ljudi očigledno manje brinu o tom pitanju tokom perioda praznika.

"Sproveli smo istraživanje među 1.000 odraslih u Irskoj", kaže suosnivač, dodajući da približno jedna trećina kaže da troši više hrane za Božić u poređenju sa drugim periodima u godini.

Video: Burger na laboratorijski način: Nema više ubijanja krava, meso u tanjiru direktno iz epruvete

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Google preporuke