Vreme čitanja: oko 2 min.
Tegla ajvara na najvećem sajmu zimnice "išla" na 1.000 dinara
Vreme čitanja: oko 2 min.
"Hiljadarka" za teglu je, iz ugla proizvođača, realna cena jer je, kako kažu, sve poskupelo
Na dvodnevnom Festivalu zimnice u Koceljevi proizvođači iz ovog kraja su ponudili široku lepezu slatkih, slanih i kiselih proizvoda. Sve što je rodilo u voćnjacima i povrtnjacima, vredne domaćice iz koceljevačkih sela su preradile.
Upakovale su u hiljade tegli i flaša i iznele na štandove u centru varošice.
Harmoniji boja, ukusa i mirisa nije odolelo više hiljada kupaca koji su najviše kupovali ajvar, iako je, kako su komentarisali "kao đavo skup". Ipak, bez ajvara u špajzu ne dočekuje se zima, pa se retko ko vratio kući bez ovog specijaliteta.
U odnosu na prošlu godinu, za teglu domaćeg prženog ajvara od domaćih paprika i bez konzervansa, trebalo je izdvojiti 200 dinara više, odnosno čak 1.000 dinara.
"Hiljadarka" za teglu je, iz ugla proizvođača, realna cena jer je, kako kažu, sve poskupelo, a paprika je zbog velike suše slabije rodila.
- Napravili smo 1.200 kilograma ajvara i sve već prodali našim stalnim kupcima. Ajvar prodajemo od prvog sajma, punih 13 godina, imamo stalno kupce koji su zadovoljni - kaže Spomenka Sofranić iz Ljutica.
Iako se u marketima na jesenjim akcijama "industrijski ajvar" može kupiti za mnogo manje para, kupci hvale domaći ajvar domaćica iz Koceljeve.
- Kvalitet mora da košta više, ne može se sa ovim porediti onaj ajvar iz marketa, bez obzira što je tri puta jeftiniji - kaže penzionerka iz Valjeva.
Na sajmu u Koceljevi moglo je da se pazari i sveže voće i povrće za pripremu zimnice "u svojoj režiji".
- Ima paprike po 150, karfiol je 200, paradajz od 150 do 170 dinara, ima i zelenog i plavog paradajza, feferona i svega što je potrebno za pripremu zimnice - kaže Radmila Gajić.
Pored "klasične zimnice" koja podrazumeva turšiju, razne salate, pečene paprike, barene babure i rogu sa različitim dodacima, kornišone, slatka, sokove, sirupe, vredne domaćice iz Koceljeve su na tezge i iznele i maštovite neverovatne kombinacije ukusa.
Slano, slatko i kiselo... U kombinaciji šljive punjene kupusom i celerom, aromatični džem od jabuka sa nanom, egzotični džem od zelenog paradajza sa limunom, slatko od ljubičica, čili papričica.
U domaćinstvu Slavice Mitrović se pred sajam svake godine pripremi oko 3.000 tegli različitih proizvoda, a jedan specijalitet jedino ona ima na tezgi.
- Naš zaštitni znak je paprika somborka punjena feta sirom u devičanskom maslinovom ulju. Inače, sve što napravimo smo odgajili u našem voćnjaku i povrtnjaku uz dosta rada svih ukućana - priča Slavica.
Više od 50 domaćinstava iz koceljevačkog kraja prerađuje svoje proizvode umesto da ih kao sirovinu prodaju na tržištu i najveće količine zimnice prodaju na ovom Festivalu. Prednjače žene koje su nekada radile u fabrici "Voćar", zatvorenoj pre skoro dve decenije, ali su sačuvale recepture i svojim zlatnim rukama nadmašile zimnicu iz propale fabrike.
Video: Zašto kilogram boranije košta čak i do 300 dinara?
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju obilaznice oko Gornjeg Milanovca
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sibin
Hahah, oni definitivno nisu normalni, obogatise se trgovci i proizvodjaci na nama!!!
Podelite komentar
Goran
Vec u sredu na pijaci ce bit taj isti ajvar 500 din
Podelite komentar
Праведник
Али најјача прича су паприке са фетом у девичанском маслиновом уљу и све сами праве. Нешто не видех маслињаке око Коцељеве... Маркетинг је чудо....
Podelite komentar