Bili smo u Valfeneri, ceo grad je slavio porodičnu priču staru 140 godina: Tajna uspeha čuvene kafe Vergnano
Uoči međunarodnog dana kafe koji se obeležava 1. oktobra, mi smo slavili rođendan Vernjano (Vergnano) kafe u Italiji. Posle više od jednog veka, ova mala porodična radnja stigla je do svetskog brenda. Kafeterija se rodila se davne 1882. godine.
Tajna koja stoji iza mešavina jedinstvenog kvaliteta je prženje, koje je sporo i tradicionalno, kako bi se istaklo jedinstveno poreklo uz puno poštovanje sirovina.
Mešavine kafe se mogu naći u maloprodajnim lancima, najboljim kafeterijama i u 179 "Caffè Vergnano 1882" objekata koji čine lanac italijanskih kafea širom sveta. Dostupna je od ove godine i potrošačima u Srbiji i Crnoj Gori, zahvaljujući strateškom partnerstvu sa kompanijom Coca-Cola HBC Srbija.
Priča koja je počela 1882. godine
Istorija kafe je priča o jednoj porodici iz Pijemonta, njene četiri generacije, neprikosnovenoj intuiciji već 140 godina i šoljici kafe kao konstanti koja putuje kroz vreme.
Počinje u maloj radnji o kakvoj je Domeniko Vergnano oduvek sanjao, gde je njegova strast prema mešavinama kafe ubrzo postala kult i što je najbitnije – biznis.
To je bilo mesto gde su carevale arome, gde su se pričale legende, vodile rasprave o lepoti i uspostavljali trajni iskreni međuljudski odnosi, gde je bilo mnogo snova i mnogo rada.
Prekretnica za porodični posao nastupa 1930. godine kada je Enriko Vergnano, Domenikov sin, odlučio da kupi prvu farmu za proizvodnju kafe u Keniji.
Gotovo vek kasnije od nastanka male radnje, 1970, Domenikovi unuci Karlo i Frančesko, preuzeli su upravljanje kompanijom i poveli Caffè Vergnano ka početku nove ere poslovanja.
Kupovina Case del Caffé u Torinu 1986. godine označila je jačanje pozicije kompanije u svetu ugostiteljstva. Do 1996. ušli su na strana tržišta i postali svetski brend poznat u 90 zemalja širom planete.
Caffé Vergnano je vremenom kulturu kafe pretočio u životnu filozofiju zahvaljujući svom izuzetnom znanju i kvalitetu i postao jedinstven i prepoznatljiv brend.
Dolaskom četvrte generacije, koju čine Karolina, Enriko i Pjetro, želja i nastojanja da se neguju i jačaju porodične vrednosti uz vođenje računa o razvoju, naročito u pogledu jačanja poslovanja na novim i rastućim tržištima, postala je ključna za uspeh kompanije.
Promet skoro 100 miliona evra
U godinu jubileja, uprkos izazovima, kompanija je ušla sa izuzetnim poslovnim rezultatima - ukupnim prometom od 92 miliona evra, od čega je izvoz dostigao 22,4 miliona evra, maloprodaja 37,6 miliona, ugostiteljski sektor 29,4 miliona i aparati za kafu 2,6 miliona evra.
Značajan doprinos rezultatima donelo je i strateško partnerstvo sa kompanijom Coca-Cola HBC za ekskluzivnu distribuciju na teritorijama Coca-Cole HBC van Italije, (između ostalog i Srbije i Crne Gore) koje je uspostavljeno 2021. godine.
Ovaj sporazum je predstavljao značajnu priliku za međunarodni rast i razvoj izvoza kroz jačanje prisustva kompanije van granica Italije.
Kako je Caffe Vergnano proslavila svoj veliki jubilej
Svoj jubilej podelili su sa više od 600 gostiju, među prijateljima, novinarima, klijentima, distributerima iz celog sveta i partnerom Coca Cola HBC u Valfeneri.
Zašto Valfenera?
Ovaj mali grad možda nije poznat u svetu, ali je, zapravo, kolevka biznisa koji je utisnuo prepoznatljiv stil u kulturu kafe.
"Da sedimo, veselimo se, jedemo i pijemo zajedno - kao familija" - to je bila ideja proslave rođendana, rekla je izvršna direktorka Karolina Vergnano.
I da pokisnemo zajedno! Zašto da ne! Kiša nije omela proslavu koja je pretvorena u festival za čitav grad. Tako Italijani slave 140 godina kafe strasti, tradicije i ljubavi.
"Valfenera za nas predstavlja treće čvorište u kojem smo izgradili skladište sirove kafe. Potencijalno bi to uskoro moglo da postane još jedno proizvodno mesto", rekla je Karlona Vergnano, okružena ostalim članovima porodice i dodala:
"To je mesto koje za nas znači rast, širenje, budućnost. To je i mesto prošlosti, odakle je naša porodica, ali i biće i mesto budućnosti i inovacija", navela je ona.
I zaista, u narednim danima, kompanija će otvoriti treću proizvodnu jedinicu u Valfeneri, nekada pustom kraju. Ideja projekta bila je da se podstakne lokalno područje da se razvija ali vodeći računa o životnoj sredini.
Dok je Karolina blistala nekim svečanim ponosom pred komšijama, gradonačelnikom, i poslovnim partnerima, aplauz je pratio nove naslednike na binu. Dečaci i devojčice koji će sutra diktirati kako se posluje u biznisu s kafom.
A sve ukupno je baš ono što je porodica i želela - atmosferu koju pravi svaka familija.
"Mogli smo da izaberemo da napravimo elegantnu, korporativnu žurku, ali smo se umesto toga odlučili na ovo - da budemo kao svaka velika porodica" ponovila je ona.
To veče slavlja bilo je i prilika da se prestavi knjiga "Il Fuoco sotto al Caffè" (The Flame for the Coffee) koju je napisao novinar „Korijere dela Sera“ Luka Iaccarino, a objavio Mondadori.
Knjiga predstavlja iskrenu želju Vergnano familije da se zahvali svima koji su bili deo putovanja dugog 140 godina. To je omaž priči o velikoj porodici i strasti prema ritualu kafe, koja se prenosi kroz generacije, evo već petu zaredom.
"Ova kompanija je moj život, to je moja istorija. Pored moje dece, to je ono što me izvlači iz kreveta svakog jutra i trudim se da sve bude urađeno na najbolji mogući način i da svet učinim boljim mestom za buduće generacije.
Ova godišnjica ima i posebno značenje jer dolazi u komplikovanom periodu u istoriji, ali prihvatam izazove i učiniću sve što mogu da nastavim san našeg osnivača Domenika, prvog vizionara u ovoj priči", rekla je Karolina.
Jubilarnu godinu obeležiće proslave, događaji, iznenađenja i pokloni za potrošače. Tu je ograničena serija legendarnih proizvoda koji će za ovu priliku biti pozlaćeni, kao i replike toskanske posude od terakote, tradicionalnog božićnog poklona.
Društvena odgovornost kao način poslovanja
Pored tradicije i jedinstvene poslovne filozofije, ekološka i društvena odgovornost oduvek čine ono po čemu se Caffè Vergnano izdvaja i što je sastavni deo svakodnevnih aktivnosti: od kompatibilnih kompostabilnih kapsula, do procesa reciklaže i smanjenja otpada uz njegovo ponovno korišćenje.
Kad je reč o etici, "Žene u kafi" je projekat koji najbolje ilustruje posvećenost kompanije društveno odgovornom poslovanju.
Nastao 2018. godine kao podrška malim preduzećima žena koje gaje kafu, projekat se i dalje razvija i za cilj ima da podrži konkretne inicijative za osnaživanje, inkluziju i poštovanje žena.
U našem videu možete pogledati kako izgleda proces proizvodnje u fabrici ove kafe:
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mihailo
Nikad nisam bio van, Srbije, Crne Gore, Bosne Jugoslovenske države i Hrvatske u JNA. Volim Italiju, njihov jezik koji neznam kao i ovu kafu za koju nikad čuo, ali sam čuo za Mafiju, po tome, uostalom, Italiju znaju svi a za kafu ne zna niko pa ni ja.
Podelite komentar