• 6

Vreme čitanja: oko 5 min.

Posetili smo fabriku u kojoj se pravi najbolja gorgonzola na svetu: Otkrivaju nam kako se jede, pominju Srbiju

Vreme čitanja: oko 5 min.

U Evropi su najveći potrošači ovog sira Nemačka, Francuska i Španija, ali sve ostale zemlje su u porastu: na primer, Srbija, Poljska i Rumunija, kaže sagovornica Telegraf Biznisa

  • 6
Gorgonzola, Toskana, Italija Foto: Pixabay, Shutterstock

Gorgonzola jedan od najpoznatijih italijanskih sireva na svetu, a dobio je ime po italijanskom gradu Gorgonzola. I u Srbiji volimo ovaj proizvod, a gotovo da nema nekog ko se zaputio u Italiju a da se ne vrati sa ovim delikatesom.

Vodeća kompanija tamo je Igor Gorgonzola, a naš portal je imao priliku da se uveri kako izgleda jedan ovakav svetski brend. Dodatno, kompanija podržava lokalnu ekonomiju, a naročito sport, pa je poznato i da su sponzori tamošnjeg odbojkaškog tima.

Prošlog meseca su baš odbojkašice Crvene Zvezde igrale u grupi C Lige šampiona, gde im je protivnik bio tim "Igor Gorgonzola Novara". Dame iz Srbije su takođe bile u poseti ovoj fabrici.

Miriana Chiese iz kompanije podelila je sa nama tajne uspeha poslovanja, ali i najavila sledeće planove. Takođe, otkriva za Telegraf Biznis slatku tajnu - kako se najbolje kombinuje popularni sir.

Činjenice o fabrici:

- Promet 2022: 227 miliona (+ 16,5% u odnosu na 2021)

- Gorgonzola "koturi" proizvedeni u 2022: 2.500.000

- 350 zaposlenih

- 180 farmi u regionima Pijemonta i Lombardije proizvode mleko za Igora; svi su sertifikovani HALAL

- 1.000 uključenih porodica

- Udeo na svetskom tržištu: 50%

- izvozna aktivnost: 52% (od toga 80% u Evropi i 20% van EU)

  • Recite našim čitaocima u Srbiji nešto više o vašoj fabrici - kada je otvorena, koliko ima zaposlenih, koliki je kapacitet?

-Igor Gorgonzola je vodeća kompanija u proizvodnji Gorgonzole u zemlji.

Kompaniju je osnovala Natale Leonardi u Mecomeriku, malom selu u blizini grada Novare, 1935. godine. Trenutno je IGOR u svojoj četvrtoj generaciji porodice Leonardi, koja je uvek rukovodila i vodila kompaniju.

Osnovna godina za razvoj kompanije bila je 1996, kada su odlučili da presele svoje sedište u Cameri, na području Novare, u modernu fabriku opremljenu inovativnim proizvodnim pogonom na vrhuncu tehnologije, afirmišući se kao pouzdan dobavljač na međunarodna tržišta.

Kontinuirana potražnja za Gorgonzolom širom sveta navela je Igora da tokom godina mnogo investira u proširenje sedišta, koje, nakon pet proširenja, sada ima proizvodnu površinu od 50 hiljada kvadratnih metara. U decembru 2018. godine, nova potpuno automatizovana proizvodna fabrika je takođe je prepoznata kao deo Industrije 4.0.

Da bi brzo odgovorio na različite potrebe kupaca širom sveta, investirano je u kupovinu istorijskih fabrika zanatskog sira, kao što su "pal" i "clin", gde se višenamenske mašine od 3.000 litara koriste za proizvodnju gorgonzole, "Si. invernizzi", gde se koriste rezervoari od 700 litara, i "ballarini", lokacija specijalizovana za sazrevanje proizvoda.

Igor je stoga sada postao jaka industrijska grupa.

  • Gde izvozite svoj sir, u Srbiji volimo gorgonzolu, ima li potencijala za saradnju?

- 52% gorgonzole koju proizvodimo izvozi se širom sveta.

U Evropi su najveći potrošači Nemačka, Francuska i Španija, ali sve ostale zemlje su u porastu: na primer, Srbija, Poljska i Rumunija. Glavne zemlje van EU koje počinju da prijavljuju značajne količine su Japan, Australija, Sjedinjene Države, Kanada, Južna Koreja i Kina.

U inostranstvu je Gorgonzola Dolce najtraženija sorta, a posebno sorta „AL CUCCHIAIO“, kremasti proizvod, koji je sve više cenjen zahvaljujući kremastosti i delikatnom ukusu.

Azijske zemlje, međutim, preferiraju tip PICCANTE sa jačim ukusom i kompaktnijom pastom.

  • Koliko je u Italiji važna domaća proizvodnja, pomaže li i država?

- U Italiji, sir Gorgonzola je veoma cenjen zbog svog jedinstvenog ukusa i zbog toga što je svestrani sastojak u mnogim receptima.

Sada je prisutan u svim tržišnim segmentima kao što su "discount stores", "gdo", "horeca", "normal trade" i sve više se koristi na industrijskom nivou kao fil za pice, tortilje i druga jela.

Država sa svojim organizacijama kao što je ICE, Italijanska trgovinska komisija, snažno podržava promociju ove izvrsnosti italijanske hrane.

U stvari, to je treći po izvozu italijanski sir na svetu.

  • Koliko u tom smislu sarađuju vaše domaće kompanije? Vidimo to na primeru sporta, lepo je videti da toliko podržavate sport. Da li je to velika investicija za vas?

- IGOR proizvodi Gorgonzolu PDO, sir sa snažnom teritorijalnom konotacijom, te je stoga snažno ukorenjen i prisutan na teritoriji. Uglavnom sarađujemo sa lokalnim kompanijama koje stvaraju snažnu ekonomsku aktivnost, a takođe smo pažljivi prema svim društvenim pitanjima i inicijativama.

Konkretno, svojim direktnim sponzorstvom i upravljanjem IGOR GORGONZOLA VOLLEY NOVARA - A1 ženske odbojkaške ekipe, koja je osvojila sva državna i međunarodna prvenstva - stvorila je pravi projekat na sportskom i društvenom nivou.

Ovaj projekat uključuje još oko 100 sponzorskih kompanija iz Novare sa kojima sarađuje u cilju pomoći javnoj upravi, zdravstvu i svim aktivnostima usmerenim na razvoj same teritorije.

IGOR je takođe posvećen obrazovnom sektoru: zahvaljujući sportu, cilj nam je da prensemo osnovne vrednosti mladima, koji kroz vežbu timske igre uče da sebi daju pravila, postavljaju ciljeve i osećaju se kao deo grupe.

Čvrsto verujemo da su redovna fizička aktivnost i pravilna i uravnotežena ishrana neophodni elementi zdravog načina života. Zbog toga smo aktivno i sa entuzijazmom uključeni u podršku ne samo odbojci već i nekoliko drugih klubova i sportskih udruženja najpopularnijih sportova kao što su fudbal, reli, motokros, trke stopala i ragbi.

  • Kakvi su vam planovi za ovu godinu?

- Naš poslovni cilj je svakako da konsolidujemo ono što smo postigli poslednjih godina i da nastavimo da rastemo, posebno na inostranim tržištima, uvek u cilju kvaliteta i ukusa naše Gorgonzole i efikasnosti naših usluga.

Takođe radimo na tome da uvek podržavamo našu teritoriju i budemo prisutni na društvenom planu. Ključna tačka za nas je održivost: 2020. predstavili smo našu novu 3P metodu održivosti.

Ovo je operativni metod, razvijen kroz seriju intervencija koje obuhvataju tri oblasti proizvodnog procesa: proizvod, proizvodnju i pakovanje, kako bi se garantovao održivi kvalitet duž celog lanca.

U aprilu 2022. godine završili smo proces održivog lanca snabdevanja lansiranjem na tržište novog 100% recikliranog Ecopack-a.

  • Kako je najbolje jesti gorgonzolu 🙂

- Gorgonzola PDO je veoma svestran sir koji se može koristiti kao sastojak u svakom jelu. Najbolji način da probate gorgonzolu je takva kakva jeste, jer na taj način možete u potpunosti uživati u njenom jedinstvenom i neodoljivom ukusu.

Naime, Gorgonzola dolce se odlikuje visokom kremastošću, te je stoga savršena za pripremu ukusnih sosova i preliva, dok je Gorgonzola Piccante, koja se lako seče, odlična za pripremu finger food-a.

Video: Mleko od kobile jedno je od najskupljih na svetu: Pola litre košta 1770 dinara a vredi i mnogo više

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>