Voće koje miriše na prljave čarape osvojilo Kinu: Durijan nose prijateljima na poklon
Neki kažu da je miriše na slatko, drugi kažu da smrdi na prljave čarape. Voleli ga ili mrzeli, potražnja za durijanom halapljivo raste - posebno u Kini.
Globalna potražnja za ovim voćem porasla je za 400 odsto u odnosu na prethodnu godinu i u velikoj meri je podstaknuta "pomamom" za voćem u Kini.
- U suprotnosti sa globalnim trendovima, potražnja za durijanom raste za 400 odsto na godišnjem nivou, vođena isključivo ludilom u Kini - navodi se u izveštaju koji je banka objavila u ponedeljak.
Tokom protekle dve godine, Kina je uvezla durijane u vrednosti od 6 milijardi dolara, što predstavlja 91 odsto svetske potražnje, rekao je u izveštaju ekonomista ASEAN-a iz HSBC-a Aris Dakanaj.
Bum durijana je uglavnom koncentrisan u Kini, gde potrošači na njega ne gledaju samo kao na voće, već i kao na poklon koji pokazuje bogatstvo davaoca. U Kini je postalo uobičajeno da durijani uključeu poklone prijateljima i rođacima nakon veridbe.
Dok je bum kineske potražnje za durijanom počeo još 2017. godine, porast potražnje se desio tek od kraja 2022. godine, pokazuju podaci HSBC-a. "Kralj voća" se u Kini prodaje za više od 10 dolara po kilogramu, u poređenju sa prosekom od oko 6 dolara po kilogramu u zemljama jugoistočne Azije.
A glavni dobavljač ovog porasta potražnje leži u ASEAN-u, koji je činio 90 odsto svetskog izvoza durijana u 2022. godini.
Samo Tajland čini 99 odsto ukupnog izvoza durijana u bloku od 10 zemalja jugoistočne Azije koji obuhvata Brunej, Kambodžu, Indoneziju, Laos, Maleziju, Mjanmar, Filipine, Singapur, Tajland i Vijetnam.
Porast potražnje za durijanom donosi mogućnosti i za ostatak jugoistočne Azije, ne samo za Tajland.
- Tržište u Kini je toliko veliko da ima dovoljno prostora za druge zemlje ASEAN-a da odmah uskoče i takmiče se, što je svojevrsna "navala" durijana - napisao je Dakanaj.
(Telegraf Biznis)
Video: Robot Agar kosio travu u Nišu, može čak i da ore, kopa, bere voće...
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.