Vreme čitanja: oko 2 min.
Od 5.000 traktora u Mačvi polovina neispravna: Policija pokrenula kampanju besplatnih tehničkih pregleda
Vreme čitanja: oko 2 min.
PU u Šapcu i policijska stanica u Bogatiću pokrenuli su kampanju tehničkih pregleda sa ciljem da se omogući svim vlasnicima traktora da bez plaćanja provere ispravnost svojih mašina
Traktori su u jesen, više nego u bilo kojem periodu godine, češći učesnici u javnom saobraćaju jer u ovo vreme poljoprivrednici obavljaju dva važna posla na njivama - berbu kukuruza i setvu pšenice.
U Mačvi ima oko 5.000 traktora i uglavnom su novi, kojih je polovina od ukupnog broja, tehnički ispravni. Policijska uprava u Šapcu i policijska stanica u Bogatiću pokrenuli su kampanju tehničkih pregleda sa ciljem da se omogući svim vlasnicima traktora da bez plaćanja provere ispravnost svojih mašina.
- S obzirom na to da je u ovom periodu povećan broj traktora na putevima, saobraćajna policija će preventivno zaustavljati ove vozače i podsećati ih da je neophodno da vozila budu tehnički ispravna kako bi bezbednost svih učesnika u saobraćaju bila na što višem nivou - naveli su u policiji i dodali da vlasnici mogu proveru ispravnost traktora uraditi besplato u tri servisa koji obavljaju tehnički pregled.
U jednom od njih, servisu "Mačva put", spremni su za kampanju koja počinje 18. i traje do 23. septembra.
Žarko Tovilović objašnjava da uobičajeno vrše tehnički pregled traktora koji se obavlja jednom i tom prilikom dobija trajna nalepnica, a vlasnik traktora svake godine produžava polisu osiguranja.
- Vizuelnim pregledom utvrđujemo broj šasije i broj motora, proveravaju se instalacije i signalizacija, kočnice, ukoliko traktor nema kabinu mora da ima retrovizor, gume moraju biti istih dimenzija na osovinama i od istog proizvođača - kaže Tovilović i na osnovu višegodišnjeg iskustva navodi da su najčešće kod traktora neispravne kočnice i elektroinstalacije.
- Signalizacija se naročito potencira jer je zakonom propisano je da na traktoru mora da bude ispravno rotaciono svetlo kako bi u noćnoj vožnji bio uočljiv na putu. Ovaj i druge nedostatke majstori otklanjaju u servisu - dodaje Tovilović.
Ivan Vulović iz Badovinaca poseduje traktor novije generacije "Clas celtis 436" za koji bi retko ko poverovao da je star 16 godina. Mladi domaćin priča da vodi računa o svojoj vrednoj mašini, ali i redovno proverava tehničku ispravnost.
- To činim zbog svoje i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju. Zbog loših puteva najčešće se kvare elektronika i instalacije, a uz sve ostalo signalizacija je najbitnija za bezbednost na putu - kaže Vulović.
Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, u Srbiji se godišnje dogodi oko 500 nesreća u kojima učestvuju traktori i u takvim nesrećama pogine više od 30 ljudi. Ovog leta, u vreme intenzivnih poljoprivrednih radova za manje od tri meseca na putevima u Srbiji je u nesrećama u kojima su učestvovali traktori bilo čak 13 žrtava.
(Telegraf.rs)
Video: Vesić u obilasku poljoprivrednog gazdinstva
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
FANTOM(68)
Pa njima nije potrebno da im neko kaže dali je traktor ispravan ili ne. Znaju oni vrlo dobro kakve šklopocije voze i šta je neispravno. Njima je potrebno da im neko džaba ili da im se daju nepovratna sredstva kako bi popravili traktore i prošli tehnički pregled.
Podelite komentar
Zoki
Zao im trodit pare u servisiranje jer im manje za rakiu. Zato ginu sa traktorima kao muhe.
Podelite komentar