Eksperti objašnjavaju zašto je važno da kupujemo lokalne proizvode, i šta proizvođači treba da znaju
Da li će se trend povećane tražnje za domaćim proizvodima zadržati i nakon krize?
Kako plasirati lokalne proizvode na našem tržištu, kakav je uticaj kampanja koje podstiču na veću kupovinu domaćih proizvoda, da li je kriza nešto promenila i šta je potrebno da se promeni kako bi se na policama domaćih maloprodajnih objekata našlo više proizvoda iz Srbije?
To su bile teme onlajn diskusije, u okviru USAID-ove inicijative "Svet hoće domaće".
- Privredna komora Srbije je na početku vanrednog stanja imala ključnu ulogu u pomoći stabilizovanju lanca snabdevanja i početnog udara izazvanog velikom tražnjom. Rešavanje problema sa logistikom, snabdevanjem i povezivanjem lanaca vrednosti podsetilo nas je na značajnu temu domaćih lanaca vrednosti - rekao je Veljko Jovanović, direktor Sektora za poljoprivredu i savetnik predsednika Privredne komore Srbije.
Kako je dodao, značaj proizvoda koji bi se nazvao u potpunosti domaćim je višestruk i ogleda se u podizanju kapaciteta domaćeg dobavljača sirovine i kreiranju dodatne vrednosti koja ostaje u zemlji i multiplikuje kapacitete, pre svega srpske prehrambene industrije.
- Maloprodaja prati tražnju, a kreiranje svesti kod potrošača treba da bude naš fokus u narednom periodu. Potrošač treba da zna da kupovinom domaćeg, ulaže u sebe i svoju zemlju - navodi.
Mnogi proizvođači hrane su tokom krize postali vidljiviji potrošačima zahvaljući mnogobrojnim platformama za promociju i prodaju domaćih proizvoda. Neke od platformi su postojale ranije, neke su pokrenute za vreme krize, ali im je svima zajednička pojačana aktivnost nastala iz nužde.
Da bi povećana tražnja postala realnost, potrebno je da se stalno radi na promociji kapaciteta domaće industrije hrane, a paralelno sa tim pomoći proizvođačima da unaprede svoja poslovna znanja i veštine koja se odnose na plasman, promociju, marketing, dostupnost robe, pakovanje i tome slično.
Panelisti su se saglasili da pojedinačne inicijative daju rezultate, ali je potreban konstantan rad na promociji domaćih proizvoda i edukacijii i proizvođača i potrošača, kako bi se postigli dugoročni efekti.
(Telegraf Biznis)