Sezonske takse će sprečiti da domaći krompir propada: Ovaj put je spasen, odlazi u markete
Proizvođači su imali dva puta veće prinose, a usled epidemije potražnja je pala i automatski je došlo do problema
Izuzetno teška sezona za srpske proizvođače krompira. Rod nikad veći, a cena i potražnja nikad manje.
Ministarstvo poljoprivrede pre dva meseca je organizovalo otkup nalagerovane robe, a danas je on nakon Gornjeg Milanovca, Nove Varoši i Ivanjice organizovan i u dragačevskom selu Rti, gde će biti otkupljeno ukupno više od 300 tona robe sa teritorije Lučana i Ivanjice, koja će kasnije biti dopremljena u Lidl markete.
- Otkup se vrši sukcesivno, danas će lageri u ovom delu Dragačeva biti lakši za 10 vagona. To nam svakako znači da bar malo nadomestimo ogromne gubitke koje smo imali ove godine. Veliki su izgledi bili da većinu krompira bacimo, ali sada do toga, na svu sreću, neće doći - kaže proizvođač Miloš Kostić.
Prostrana dragačevska brda idealna su za proizvodnju krompira i upravo od te poljoprivredne kulture živi većina porodica.
- To su naše fabrike pod otvorenim nebom i zarada je uvek neizvesna. Tri godine budu dobre, potom jedna loša i tako sve u krug. Ova loša sezona nas neće demotivisati, već smo posadili krompir i za ovu godinu, za koju se nadamo da će biti bolja - napominje Miloš.
Sledeće sezone resorno ministarstvo sprečiće masovni uvoz krompira iz inostranstva posebnim sezonskim taksama.
- Ove godine proizvođači su imali dva puta veće prinose, a usled epidemije potražnja je pala i automatski je došlo do problema. Pritom, zbog bescarinskog režima bio je evidentan pritisak krompira iz inostranstva. To ćemo pokušati da izbegnemo u narednom periodu i država uvodi novu meru, posebnu sezonsku carinu u periodu od novembra do februara kad je krompir i najtraženiji, kako bismo zaštitili naš domaći proizvod - kaže ministar Nedimović.
Kao ključan faktor uspešnog plasmana krompira na domaćem i inostranom tržištu ističe se i poštovanje standarda i prilagođavanje kupcima, jer oni vrlo često imaju posebne zahteve kad su u pitanju kvalitet i pakovanje.
(Telegraf Biznis/Rina)