Organski proizvodi su novi srpski adut? Vrednost izvoza uvećana 15 puta u protekloj deceniji

Pod sloganom "WE SPEAK ORGANIC", srpski organski proizvođači predstaviće asortiman svojih proizvoda na predstojećem sajmu "BioFach 2023"

Foto: Shutterstock

U Srbiji je vrednost izvoza organskih proizvoda porasla više od 15 puta u proteklih 10 godina, objavila je Privredna komora Srbije. Izvoz je u 2021. u odnosu na 2020. skočio 53 odsto i iznosio je 57,4 miliona evra.

- Srbija kao proizvođač organskih proizvoda na svetskom tržištu postoji više od 20 godina i za to vreme svi indikatori pokazuju brz i stabilan razvoj - rekla je Bojana Lalović iz Centra za organizaciju sajmova, manifestacija i događaja Privredne komore Srbije.

U ovom trenutku postoji više od 7.000 proizvođača, a brojni među njima redovno učestvuju na međunarodnim sajmovima, gde promovišu svoje organske proizvode. Objašnjava da je Srbija više od decenije u kontinuitetu prisutna na vodećem Međunarodnom sajmu organskih proizvoda "BioFach" u Nirnbergu u Nemačkoj.

Prvo je nastup organizovala Nacionalna organizacija Serbia Organika (NASO), a od 2019. godine tu ulogu preuzima Privredna komora Srbije i Razvojna agencija Srbije kroz celokupnu pripremu organizacije i finansijske podrške nastupa domaćih organskih kompanija na sajmu "BioFach".

Uspehu na sajmu "BioFach" doprinela je i saradnja od 2019. godine sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO), koji aktivno sa Komorom radi na podizanju kapaciteta kako organizatora usluge tako i izvoznih organskih kompanija.

- Na predstojećem sajmu BioFach 2023, koji će se održati od 14 do 17. februara sledeće godine, nastupiće 11 kompanija iz Srbije - najavila je Lalović.

Pod sloganom "WE SPEAK ORGANIC", srpski organski proizvođači predstaviće asortiman svojih proizvoda, od svežeg, sušenog, liofiliziranog i zamrznutog voća i povrća, proizvoda od organskih žitarica, brašna i testenina, džemova od organskog voća, do meda i suvih pečuraka.

Video: Ogled: Ispitivanje tvrdoće vode

(Telegraf Biznis/Tanjug)