Voće koje miriše na prljave čarape osvojilo Kinu: Durijan nose prijateljima na poklon
U suprotnosti sa globalnim trendovima, potražnja za durijanom raste za 400 odsto na godišnjem nivou
Neki kažu da je miriše na slatko, drugi kažu da smrdi na prljave čarape. Voleli ga ili mrzeli, potražnja za durijanom halapljivo raste - posebno u Kini.
Globalna potražnja za ovim voćem porasla je za 400 odsto u odnosu na prethodnu godinu i u velikoj meri je podstaknuta "pomamom" za voćem u Kini.
- U suprotnosti sa globalnim trendovima, potražnja za durijanom raste za 400 odsto na godišnjem nivou, vođena isključivo ludilom u Kini - navodi se u izveštaju koji je banka objavila u ponedeljak.
Tokom protekle dve godine, Kina je uvezla durijane u vrednosti od 6 milijardi dolara, što predstavlja 91 odsto svetske potražnje, rekao je u izveštaju ekonomista ASEAN-a iz HSBC-a Aris Dakanaj.
Bum durijana je uglavnom koncentrisan u Kini, gde potrošači na njega ne gledaju samo kao na voće, već i kao na poklon koji pokazuje bogatstvo davaoca. U Kini je postalo uobičajeno da durijani uključeu poklone prijateljima i rođacima nakon veridbe.
Dok je bum kineske potražnje za durijanom počeo još 2017. godine, porast potražnje se desio tek od kraja 2022. godine, pokazuju podaci HSBC-a. "Kralj voća" se u Kini prodaje za više od 10 dolara po kilogramu, u poređenju sa prosekom od oko 6 dolara po kilogramu u zemljama jugoistočne Azije.
A glavni dobavljač ovog porasta potražnje leži u ASEAN-u, koji je činio 90 odsto svetskog izvoza durijana u 2022. godini.
Samo Tajland čini 99 odsto ukupnog izvoza durijana u bloku od 10 zemalja jugoistočne Azije koji obuhvata Brunej, Kambodžu, Indoneziju, Laos, Maleziju, Mjanmar, Filipine, Singapur, Tajland i Vijetnam.
Porast potražnje za durijanom donosi mogućnosti i za ostatak jugoistočne Azije, ne samo za Tajland.
- Tržište u Kini je toliko veliko da ima dovoljno prostora za druge zemlje ASEAN-a da odmah uskoče i takmiče se, što je svojevrsna "navala" durijana - napisao je Dakanaj.
(Telegraf Biznis)