Zrenjanin prvi dobija pametni sistem za reciklažu otpada
Pametni uređaji za reciklažu postavljaju se u prodavnicama
U Zrenjaninu su počeli da se postavljaju pametni uređaji za reciklažu ambalažnog otpada, u prodavnicama i na šest javnih lokacija.
Odlaganjem proizvoda označenih nalepnicom "Recikliraj" građani će sakupljati bodove koje mogu iskoristiti za popuste pri kupovini ili za druge robne nagrade, najavljeno je danas na promociji projekta "Pametno recikliraj" u Gradskoj kući u Zrenjaninu.
Pametni uređaji za reciklažu postavljaju se u svim IDEA prodavnicama i Roda mega marketima, saopštio je NALED.
Navodi se da će pametni aparati primati tetrapak, limenke, staklenu i PET ambalažu proizvoda kompanija Coca Cola HBC, Knjaz Miloš, Carlsberg, Imlek, Rauć, Nektar i Red Bull, koje su se priključile projektu pod sloganom "Sistem pametnog sakupljanja ambalažnog otpada".
Projekat se realizuje kroz program "DeveloPPP" nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ), a zajednički ga sprovode GIZ i Ball Packaging, Sekopak, Solagro Smart Recycling, Mercator-S i Reverse Logistics Group, u saradnji sa NALED-om i Recan Fondacijom.
Tom prilikom je gradonačelnik Zrenjanina Simo Salapura rekao je da taj "grad stalno prati trendove u oblasti zelene energije i energetske efikasnosti jer brine o životnoj sredini".
"Zajedno sa Nemačkom organizacijom za međunarodnu saradnju GIZ, pre samo dvadesetak dana, najavili smo početak još jednog ekološkog projekta na temu promocija korišćenja solarne energije", rekao je on i naglasio da su u okolini grada podignute i dve elektrane na biomasu, a u planu je izgradnja vetroparka.
Zrenjanin je povodom projekta pametnog sakupljanja otpada posetila i ministarka za evropske poslove i klimatska pitanja Nemačke Ana Lirman, koja je izrazila podršku te države Srbiji i zemljama Zapadnog Balkana u sprovođenju "zelene agende".
"Čistija životna sredina i bolje upravljanje otpadom u kontekstu klimatskih promena ključni su za sve zemlje regiona na njihovom putu ka EU, a naročito za njihove građane i građanke", navela je ona.
Izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović navela je da uvođenje pametnog sistema ide u prilog apsolutno svima, jer je reč o izuzetno efikasnoj metodi koja, prema studiji renomirane britanske kuće Eunomia, može da pomogne da se već u prve tri godine prikupi više od 90 odsto ambalažnog otpada.
"Naš cilj je da u Zrenjaninu za godinu dana sakupimo 30 odsto od plasiranih proizvoda obeleženih nalepnicom Recikliraj, što bi pokazalo da je ovakav model održiv i da se može primeniti i u drugim gradovima i opštinama", izjavila je direktorka.
Dodaje se da će se pri ubacivanju svakog proizvoda u pametne uređaje, na ekranu pojaviti jedinstveni bar-kod, koji je neophodno uneti u Solagro aplikaciju. Na svom ličnom nalogu građani će prikupljati bodove, koje zatim mogu zameniti za vaučere u uključenim maloprodajnim objektima.
(Telegraf Biznis)