Još jedna zabrana: Zbogom dizelaši, ali i benzinci
Cilj je da se do 2050. godine emisija gasova sa efektom staklene bašte svede na nulu
U novi francuski zakon o mobilnosti biće uneta planirana zabrana automobila na fosilna goriva do 2040. godine, izjavila je ministarka saobraćaja Elizabet Born.
Bivši ministar za životnu sredinu Nikola Ilo najavio je u julu 2017. godine - na početku mandata predsednika Emanuela Makrona - da Francuska namerava da okonča prodaju benzinskih i dizel vozila do 2040. godine u nastojanju da do 2050. svede emisiju gasova sa efektom staklene bašte na nulu, odnosno da postane ugljenično neutralna.
Ilo je u septembru 2018. podneo ostavku u znak protesta zbog manjka Makronove posvećenosti pitanjima životne sredine, a vlada je od tada retko spominjala planiranu zabranu, delom zbog pokreta "žutih prsluka" koji su, između ostalog, protestovali protiv ugrađivanja poreza na ugljenik u cene goriva.
Born, koja je zamenica Iloovog naslednika Fransoa de Rižija, potvrdila je u intervjuu za BFM televiziju da će cilj koji je postavio Ilo biti ostvaren, prenosi Rojters.
- Cilj nam je do 2050. godine ugljenična neutralnost, što zahteva kredibilne korake za njegovo ostvarenje, uključujući i zabranu prodaje vozila koja troše fosilna goriva do 2040. godine - rekla je ona.
Dodala je da će Francuska, koja ima veliku automobilsku industriju na čelu sa PSA i Renoom, pomoći proizvođačima automobila da pređu na električni pogon, vodonik i možda biogas.
- Od početka mandata Emanuela Makrona, naš cilj je klimatski plan koji je Nikola Ilo najavio u leto 2017. godine. Sada ćemo taj cilj uneti u zakon - navela je Born.
Zakon o mobilnosti će takođe olakšati postavljanje stanica za punjenje električnih vozila (EV), tako što će stanari u stambenim zgradama imati pravo da zatraže ugradnju EV utikača na svojim parkiralištima.
Takođe će pružiti mogućnost kompanijama da zaposlenima daju subvencije oslobođene poreza u iznosu od 400 evra za dolazak na posao biciklima ili automobila za deljenje vožnje.
VIDEO: A onda će svi krševi završiti na istoku Evrope
(Telegraf Biznis/Tanjug)