"Boingu bi bilo bolje da sredi svoje s**nje": Šef Rajanera ljut, mora da otpušta i otkazuje letove

Pad zarade, smanjenje broja letova, mogućnost zatvaranja baza...to su samo neki od problema koje je prouzrokovao 737 maks.

Problemi sa boingovim 737 maks avionom mogli bi da dovedu do smanjenja radnih mesta i drugih izazova niskobudžetnim avio-prevoznicima koji se bore sa gubitkom prihoda, rekao je izvršni direktor Rajanera, Majkl O'liri.

Za pad dobiti od 24 odsto svoje avio-kompanije, O'liri je okrivio kašnjenje isporuka maks aviona.

Rajaner je naručio 135 aviona problematičnog tipa, od kojih je prvih pet trebalo da stigne u flotu na jesen. Međutim, avio-kompanija neće moći da leti avionima maks sve dok regulatori ne potvrde i proglase ih sigurnim.

Takođe, očekivali su dodatnih 58 aviona do leta sledeće godine, ali možda nijedan od njih ne bude spreman, rekao je O'liri.

Prizemljenje flote 737 maks aviona već je uzelo svoj danak i to na Rajaneru. Avio-kompanija je bila primorana da prepolovi ciljeve rasta za narednu godinu jer je ukinula 30.000 planiranih letova i upozorila da može zatvoriti baze na aerodromima.

Rajaner je samo jedan od prevoznika koji imaju probleme koje im je doneo maks.

Međunarodna agencija za kreditni rejting Mudis saopštila je prošle nedelje da će prizemljenje boingovog aviona trajati duže nego što se očekuje, što će na kraju doneti operativne poremećaje, povećati troškove i veličinu ulaganja u kapital.

(Telegraf Biznis)