• 0

Boing više niko i ne pita za avion, sve manje kupaca

Već drugi mesec za redom porudžbine 737 Max su u zastoju

  • 0

Boing nije prijavio nijednu novu komercijalnu porudžbinu aviona u maju. To je bio drugi mesec za redom da su Boingove porudžbine bile u zastoju zbog krize posle dešavanja sa 737 Maks.

Mešutim, pad narudžbina nije samo uslovljen zbog uzemljenja 737 maks. Boing ima ogroman broj narudžbina od ranije, što je oko 5.000 aviona. Tako da mnogi njegovi klijenti ne moraju da naručuju dodatne avione odmah.

Sledeće nedelje je i "Paris Air Show", ključni industrijski sajam za ovu godinu, na kojem Boing i konkurent Erbas obično vole da objavljuju narudžbine. Maj je inače, često lošiji mesec za nove narudžbine.

Ipak, Boing je rezervisao narudžbine za 43 aviona u maju 2018. godine.

Boeing 737 Max 8, Boing 737 MAX 8

Foto: Tanjug/AP

Boing pokušava da dobije odobrenje za popravku automatske sigurnosne funkcije koja je bila u fokusu istrage o padu. Nastavio je da pravi 737 Maks i posle prizemljenja, mada smanjenim tempom.

Boing je otkazao 71 nalog za 737 Maks u maju. Ali to nije imalo nikakve veze, navodno sa prizemljenjem. Ti avioni su bili namenjeni indijskoj avio-kompaniji "Jet Airvais" preko raznih ugovora o prodaji. Međutim, "Jet Airvais" je u aprilu obustavio poslovanje nakon što nije uspeo da dobije odgovarajući kredit od banaka.

- Zbog trenutnog statusa avio-kompanije, otkazali smo ugovorne sporazume za te avione - navodi Boing u saopštenju objavljenom u utorak.

Boing najveći deo svog novca generiše od prodaje aviona u vreme isporuke, tako da 737 maks i te kako ima uticaj njegovoj krajnjoj zaradi.

Boing je u maju isporučio samo 30 komercijalnih aviona, uključujući osam starih aviona u verziji 737. Pre godinu dana kompanija je isporučila 68 aviona u maju, uključujući 19 od 737 Maks, kao i 28 starijih verzija džeta.

(Telegraf Biznis)

Komentari

Preporuka sa Weba

Google preporuke