Slovenija najljubaznija, Crna Gora poslednja na listi kvaliteta usluga, a evo gde je Srbija

Najbolju uslugu ove godine ima Slovenija, čiji je rezultat 83,4 odsto za gotovo 8 poena bolji nego prošle godine

Foto: Shutterstock

Hrvatska je ove godine prema kvalitetu usluga, ljubaznosti i poznavanju onoga što nudi kupcima i gostima na trećem mestu među šest zemalja u regionu, dok je Slovenija na prvom, pokazalo je istraživanje "Regionalna usluga - GUEST" koje je sprovela agencija "Heraklea".

Reč je o 11. istraživanju kvaliteta usluge u regionu, kojim su obuhvaćeni Hrvatska, Slovenija, Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora i Makedonija.

Istraživanje je sprovedeno u junu ove godine, a tajni kupci u svim zemljama ukupno su obišli 800 prodajnih mesta različitih delatnosti - autosalone, bvanke, benzinske pumpe, supermarkete, turističko-ugostiteljske objekte i objekte uslužnih delatonosti s ciljem otkrivanja ko ima najbolju uslugu u regionu.

Merili su pritom osnovne elemente dobre odnosno kvalitetne usluge poput oizdrava, utvrđivanja potreba/želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenja dodatnog proizvoda, te zahvalnosti na poseti, a sve prema standardima akronima engleske reči GUEST (gost), odnosno Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank.

Najbolju uslugu ove godine ima Slovenija, čiji je rezultat 83,4 odsto za gotovo 8 poena bolji nego prošle godine. Na drugom mestu je Makedonija, sa tezultatom od 83,1 odsto.

Hrvatska je treća sa 75,1 odsto, dok je zemlja u kojoj ima najviše područja za unapređenje kvaliteta Crna Gora, koja sa rezultatom ove godine 55,1 odsto u padu za 15,4 postotnih poena u odnosnu na 2018. i na poslednjem je, šestom mestu.

Pad još jedino beleži i Srbija, od 4,2 poena, s rezultatom 70,5.

(Telegraf.rs/Novac/Jutarnji list)