Kad trgovac ne mora da vam vrati novac?
Postoje dve očigledne situacije kada nemate pravo da tražite vaš novac nazad
Često govorimo o pravima potrošača i načinima na koje mogu da se zaštite od raznih prevara.
Uglavnom, pitamo se da li imamo pravo na povraćaj novca kod trgovaca, međutim, postoje i situacije kada trgovac ne mora da nam vrati novac. Ovakva pitanja nametnu se obično onda kada nešto kupimo, dođemo kući i shvatimo da to nije bio najbolji izbor pa želimo da vratimo stvari.
Kako Zakon o zaštiti potrošača reguliše odgovornost trgovca kada isporuči robu nesaobraznu ugovoru, odnosno ako je slučaj da kupljena roba saobrazna ugovoru, ne postoji zakonska obaveza trgovca da vam vrati novac.
- Ukoliko nešto kupite a ne odgovara vam veličina, ako vam se ne sviđa, na primer, trgovac uopšte nema zakonsku obavezu da to prihvati - kažu za Telegraf Biznis iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
Kako objašnjavaju, sve ostaje na dobroj volji trgovca, da li će vratiti novac ili pristati na zamenu za drugi artikal.
- Sve je stvar dogovora sa trgovcem - kažu oni.
Međutim, kada se roba reklamira zbog nekog nedostatka, ako se nešto odlepi, pocepa, ili ošteti, to podlaže detaljno zakonskim odredbama i može da se vrati bez objašnjenja u roku od dve nedelje, a ako je kupljeno van poslovnih prostorija (preko interenta, aplikacije...) i duže.
U NOPS preciziraju da trgovac ne mora da vrati novac ni ako se roba reklamira posle šest meseci, jer tada potrošač ima pravo samo da zahteva popravku ili zamenu, ali ne i povraćaj novca.
VIDEO: Istraživali su napuštenu zgradu, pa pronašli pravo blago
(Vesna Bjelić)