Kad trgovac ne mora da vam vrati novac?

Postoje dve očigledne situacije kada nemate pravo da tražite vaš novac nazad

Često govorimo o pravima potrošača i načinima na koje mogu da se zaštite od raznih prevara.

Uglavnom, pitamo se da li imamo pravo na povraćaj novca kod trgovaca, međutim, postoje i situacije kada trgovac ne mora da nam vrati novac. Ovakva pitanja nametnu se obično onda kada nešto kupimo, dođemo kući i shvatimo da to nije bio najbolji izbor pa želimo da vratimo stvari.

Kako Zakon o zaštiti potrošača reguliše odgovornost trgovca kada isporuči robu nesaobraznu ugovoru, odnosno ako je slučaj da kupljena roba saobrazna ugovoru, ne postoji zakonska obaveza trgovca da vam vrati novac.

- Ukoliko nešto kupite a ne odgovara vam veličina, ako vam se ne sviđa, na primer, trgovac uopšte nema zakonsku obavezu da to prihvati - kažu za Telegraf Biznis iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Kako objašnjavaju, sve ostaje na dobroj volji trgovca, da li će vratiti novac ili pristati na zamenu za drugi artikal.

- Sve je stvar dogovora sa trgovcem - kažu oni.

Međutim, kada se roba reklamira zbog nekog nedostatka, ako se nešto odlepi, pocepa, ili ošteti, to podlaže detaljno zakonskim odredbama i može da se vrati bez objašnjenja u roku od dve nedelje, a ako je kupljeno van poslovnih prostorija (preko interenta, aplikacije...) i duže.

U NOPS preciziraju da trgovac ne mora da vrati novac ni ako se roba reklamira posle šest meseci, jer tada potrošač ima pravo samo da zahteva popravku ili zamenu, ali ne i povraćaj novca.

VIDEO: Istraživali su napuštenu zgradu, pa pronašli pravo blago

(Vesna Bjelić)