Nikada niste videli strelicu na logou Fedeksa, ni medveda na kutiji Toblerona? Pogledajte bolje

onekad se neki skriveni element toliko dobro uklopi u dizajn da se vidi jedino ako ga vam baš neko ukaže na njega

Na popularnom logou Fedeksa (FedEx) postoji skrivena strelica. Ako je nikada niste primetili, pogledajte sada fotografiju i spremite se za "šokantno" oktriće.

Pametan način korišćenja praznog prostora između dva poslednja slova osvojio je nekoliko nagrada ua najbolji logo. Dizajner Siven Bejli je čak ovaj logo stavio na listu 20 dizajna koji definišu moderni svet, nazivajući logo "najsrećnijom slučajnošću u istoriji grafičkog dizajna".

Stvar je u tome, što ovo i jeste bila slučajnost.

- Ideja o strelici nije nam bila ni na kraj pameti. Ali u internoj kritici usred istraživanja zaintrigirao me je dizajn koji je imao vrlo malo razmaknuta slova - rekao je Lindon Lider, dizajner ovog logoa još 1994. godine.

Foto: Fedex

Lider i njegov tim koji su imali zadatak da za brend naprave novi identitet napravili su preko 400 različitih verzija logoa, pre nego što su došli na ideju na "E" bude veliko, a "x" malo i tako naprave malu strelu između dva slova.

Ono što strelica predstavlja je potpuno jasno - slanje od tačke A do tačke B.

- Čuo sam da svega jedan u petoro ljudi nađe strelicu. Ali ne mogu ni da izbrojim koliko mi je ljudi reklo kako pitaju druge mogu li da uoče nešto na logou - rekao je Lider.

Ista firma koja je stovrila Fedeksov logo (Landor Associates) napravila je još jedan koji ponovo na genijalan način koristi prazan prostor.

Radi se o logou Nortvest Erlajnsa koji je korišćen od 1989. do 2003. godine. Krug i strelica čine kompas koji, kako se čini, pokazuje u pravcu severozapada.

Foto: Promo

Ponekad se neki skriveni element toliko dobro uklopi u dizajn da se vidi jedino ako vam baš neko ukaže na njega. Takav je slučaj sa medvedom na logou Toblerona. Da, pogledajte planinu malo bolje.

Foto: Toblerone

(Telegraf Biznis)