Krah omiljenog modnog prodavca: Ubio ih digitalni svet, zarada u trenu pala 70%
Profit im se istopio za manje od šest meseci
Još jedna žrtva novog, digitalnog doba je pala. Ovoga puta, reč je o jednoj od omiljenijih modnih platformi As Seen On Screen (Asos).
Kompanija je zabeležila pad zarade od čak 68 odsto za samo pola godine.
Kompanija osnovana 2000. godine brzo je postala lider na tržištu digitalnih modnih kompanija, međutim, brzo je i doživela pad prometa i usporavanje rasta prihoda.
- Digitalni svet je veoma kompleksan. Malo ko je uspeo da ga potpuno shvati, a još manje je onih koji su od njega i zaradili - rekao je sada već davne 2013. godine Nik Robertson, osnivač Asosa.
Osnivači kompanije verovali su da će njihovi korisnici širom sveta moći da pristupe gomili brendova na jednoj platformi. Ipak, problemi su počeli da se nižu, što je rezultiralo padom profita od skoro 70 odsto, na 42 miliona dolara. Poređenja radi, lani je to bilo 130 miliona dolara.
Kao jedan od razloga pada popularnosti modne platforme pominje se dolazak novih onlajn giganta koji su privlačniji mlađoj publici.
Dodatno, Asos zapošljava oko 4.000 ljudi širom sveta, a poslednjih godina je naišao i na operativne izazove. Pokušaji da istovremeno osvoji Evropu i SAD nažalost su se pokazali “kao puno veća smetnja i problem od očekivanog”, rekao je izvršni direktor kompanije.
Priznao je i da su potcenili kompleksnost širenja poslovanja na dva kontinenta a grešili su, kaže, i na nekoliko ključnih područja poput ponude proizvoda, same prezentacije kao i korisničke podrške.
(Telegraf Biznis)