Porše je lider na svetskom tržištu: Model Tajkan preti da "pokosi" rivala "Teslu"

U Evropi prodaja je porasla za 15 odsto, a u Americi i Kini za oko 7 procenata, u odnosu na pretprošlu godinu

Foto: Porche Cars North America

U Srbiji po prodaji novih automobila lideri su "Škoda" i "Fijat", ali za nemački "Porše" 2019. je bila rekordna godina u pogledu globalne prodaje. Ova kompanija, inače u vlasništvu "Folksvagen" grupe, saopštila je da je lani kupcima isporučila 280.800 vozila ili 10 odsto više nego prethodne godine.

Najveći skok prodaje ostvaren je u Evropi, gde je prodato oko 88.975 automobila, što je za 15 procenata više nego 2018, izveštava CNBC. Ipak, "Poršeova" najveća tržišta i dalje ostaju SAD i Kina. U Americi je zabeležen rast prodaje od 7 odsto, dok je u Kini prodaja povećana za 8 procenata.

Kupcima u azijsko-pacifičkom, afričkom i bliskoistočnom regionu isporučeno je ukupno 16.458 vozila, što predstavlja porast od 7 odsto u 2019, a najjači generatori rasta su bila dva modela sportskih terenskih vozila: Kajen i Makan. Poseban rekord beleži kajan koji je širom sveta prodat 92.055 puta, što je za čak 29 procenata više nego prethodne godine.

"Porše" će 2020. godine izaći na crtu svom rivalu "Tesli" sa potpuno električnim modelom Tajkan, čiji će osnovni model sa četvoro vrata u Americi koštati 103.800 dolara, a početna cena nadograđene verzije "Performans Bateri Plus model" biće 110.380 dolara.

(Telegraf Biznis/Tanjug)