Potrošači nezadovoljni zakonom o zaštiti: Evo šta im zadaje najviše problema
Potrošači najviše problema imaju kada je reč o komunalnim uslugama, parking servisu, infostanu
Iako su za 20 godina doneta četiri zakona u cilju harmonizacije propisa sa EU, ne može se reći da su potrošači u Srbiji zaštićeni kao u zemljama Unije, rekao je danas član pregovaračkog tima za pristupanje Srbije EU Nebojša Lazarević.
- Kod nas mora da počne da se radi na primeni propisa, ali i ispravljanju sektorskih propisa pre svega u oblastima telekomunikacija, komunalnih usluga i energetike - istakao je on na skupu o zaštiti potrošača, održan u organizaciji Centra za evropske politike, u Beogradu.
On je ocenio da je u Srbiji usvojeno mnogo zakona koji su zbunili privredu i potrošače, a da ti propisi nisu primenjivani, niti su doneli korist, kao i da su sada na potezu Ministarstvo trgovine, druga ministarstva i Narodna banka, koji u svojoj nadležnosti imaju zaštitu nekih kategorija potrošača. Kako kaže, potrošači najviše problema imaju kada je reč o komunalnim uslugama, parking servisu, infostanu.
- Mnogo veća zaštita potrošača je u razvijenim tržišnim ekonomijama, gde i trgovci vode računa o pravima potrošača jer su i sami pod velikim pritiskom konkurencije - rekao je on, i dodao da toga u Srbiji nema u dovoljnoj meri. Ocenjuje da dalje korake u zaštiti prava potrošača treba postizati na pravnom planu kroz mehanizme prinudne primene pravila, kao i na planu razvoja tržišta.
(Telegraf Biznis/Tanjug)