Mekdonalds krizira: Smišljaju novi pileći sendvič koji treba da "pobije" konkurenciju

Kada je reč o doručku, svetskom gigantu najviše prete rivali kao što su Wendy's, Dunkin', Chick-fil-A...

Mek Donalds je 2019. završio sa dobrim finansijskim rezultatima, ali i dalje treba da smisli način da privuče još mušterija. Iako je ovaj lanac restorana sinonim za ukusnu brzu hranu i burgere, konkurencija vreba sa svakog koraka.

Na globalnom nivou, prodaja je u Mek objektima porasla za 5,9 odsto u 4. kvartalu prošle godine. U SAD skok je bio 5,1 odsto u poslednja 4 meseca, i oko 5 procenata za celu godinu - što je najbolji godišnji skor na ovom kontinentu za poslednjih 13 godina. Novi izvršni direktor Kris Kempcinski kaže da su brojke na zavidnom nivou zašto Mek Donalds od marta 2017. radi na "agresivnom razvojnom planu".

Kompanija je u rekordnom roku restaurirala radnje i "mobilne kioske" za poručivanje hrane, šireći mogućnosti dostave i razvijajući nove tehnologije koje će zadržati postojeće, i privući nove mušterije. Zahvaljujući ovom planu, Mekova prodaja je prevazišla 100 milijardi dolara prošle godine, i tako je 2019. postala ključna za njih. Za sada je renovirano 70 odsto, tačnije oko 10.000 objekata.

Uprkos uspehu, kompanija se i dalje suočava s nekim izazovima, i to konkretno u SAD: ljudi možda potroše više za jednu narudžbinu, ali je njih generalno manje. Usporen saobraćaj u naseljenim gradovima je još jedan problem. Čelnicima iz Mek Donaldsa primarni cilj za 2020. je animiranje Amerikanaca, posebno zbog toga što se nigde u svetu, kao tamo, ne nalazi toliko sličnih lanaca brze hrane.

foto: pixabay.com

Svetski gigant se sada fokusira na bolju uslugu kada je reč o doručku, ali sudeći po planovima konkurenata - to neće biti tako lako. Wendy's lanac restorana je najavio u septembru da će početi sa služenjem doručka u sklopu menija nacionalne kuhinje, i da će za to biti potrebno 20 miliona vredna investicija, budući da planiraju da zaposle 20.000 novih radnika.

Dunkin', koji je eksperimentisao sa zdravim verzijama doručka, lansirao je specijalan "breakfast sandwich", sa kobasicom na biljnoj bazi, i tako je mušterijama "servirao" novi trend. I IHOP je otkrio planove za novu radnju - Flip'd, koja će u ponudi imati sveže pripremljen "doručak za poneti". Mek Donalds pokušava da "uzvrati udarac" novim idejama i boljom uslugom. Ove nedelje su najavili da su meniju nacionalne kuhinje dodali 2 svoja pileća sendviča za doručak, ali na određeno vreme.

- Moramo da budemo najbolji u domenu doručka - rekao je Kris Kempcinski.

Mek Donalds radi na tome da plasira sendvič s piletinom koji može da parira onima iz restorana "Popeyes" i "Chick-fil-A". Trenutno je na "testu" krispi sendvič sačinjen od prženog pilećeg filea, preklopljenog puterom, i kiselim krastavčićima urolanim u krompir.

(Telegraf Biznis)