Profit od koronavirusa: Šta rade izolovani Kinezi i kako bogate ovu industriju?
Nedeljna preuzimanja onlajn igrica i video klipova skočila su, od 20. do 26. januara, za 77 odsto
Industrija onlajn igrica i kratkih video zapisa je jedna od malobrojnih koja profitira od izbijanja koronavirusa u Kini, izveštava Rojters.
Milioni Kineza koji ostaju kod kuće u karantinu, da bi se sprečilo širenje zaraze, zabavljaju se i prekraćuju vreme traženjem i preuzimanjem onlajn igrica i video klipova.
Nedeljna preuzimanja skočila su od 20. do 26. januara za 77 odsto na video aplikaciji Sigua, kompanije "BajtDenS", nakon što je objavila da planira besplatno emitovanje premijere filma "Izgubljeni u Rusiji“. Ove podatke pružila je aplikacija Eni, za praćenje broja pregleda i preuzimanja.
Ova promena je podstakla neke kompanije koje se u marketingu više oslanjaju na izložbene manifestacije, poput proizvođača automobila "Tesle" i "Mercedes-Benca", da pojačaju promovisanje svojih proizvoda na mreži.
Investitori su iskoristili trend i preusmerili ulaganja u kineske kompanije koje se bave izdavanjem igrica, što je rezultiralo rastom cena njihovih akcija.
Primera radi, akcija kineskog "Tensenta" je skočila u utorak 2,0 procenta na Hongkoškoj berzi, i tako je nadmašila rast referentnog Hang Seng indeksa od 1,0 odsto, dok je "Net Izi" na berzi u Njujorku ojačao za skoro 3,0 procenta.
Samo u Kini je pet programerskih kompanija, uključujući "Aurpalm", zabeležilo skok cene od deset odsto, što je maksimalno dozvoljeni dnevni rast.
Akcije kineske video platforme "Bilibili", listirane na američkoj berzi, porasle su za gotovo 7 odsto, a profitirale su i deonice pretraživača "Baidu" i "Alibabe", kineskog giganta u e-trgovini.
(Telegraf Biznis/Tanjug)