Još jedan trgovac stavlja katanac zbog interneta: Otkazi jer ljudi sve više kupuju "iz fotelje"
Bez posla će ostati 2.000 ljudi. Američki gigant želi objekte manjeg formata, dok se uporno bori s onlajn trgovcima
Čuveni američki lanac robnih kuća "Macy's" planira da stavi katanac na 125 trgovina u naredne tri godine i da ugasi oko 2.000 radnih mesta, odnosno svoje sedište u Sinsinatiju i kancelariju za tehologiju u San Francisku.
"Macy's", osnovan 1858. godine u Njujorku, saopštio je da kompanija planira da izađe iz slabijih tržnih centara i da se fokusira na otvaranje prodavnica manjeg formata u takozvanim strip centrima (tržni centri na otvorenom s prodavnicama poređanim u nizu).
Zbog kontinuiranog pada prodaje i posustajanja rasta poslovanja, "Macy's" je od 2015. godine zatvorio više od 100 prodavnica, prenosi CNBC.
Kompanija je u prethodnom periodu izgubila tržišni udeo u nekim osnovnim kategorijama, kao što je segment odevnih predmeta, a njen profit je pod snažnim pritiskom jer sve manje kupaca odlazi u tržne centre i umesto toga obavlja onlajn kupovinu preko Amazona i sličnih sajtova.
Predviđa se da će mere koje "Macy's" preduzima generisati bruto uštedu od oko 1,5 milijardi dolara do kraja 2022, a za ovu godinu je planirno da uštedi oko 600 miliona.
Takođe je predviđeno da s manjom bazom prodavnica neto prodaja u fiskalnoj 2022. bude u rasponu od 23,2 milijarde do 23,9 milijardi dolara, dok bi zarada po akciji, na prilagođenoj osnovi, trebalo da iznosi između 2,5 i 3 dolara.
Akcije ovog lanca su, inače, pale u utorak za manje od 1 odsto u produženom trgovanju, nakon što su na otvaranju berze, posle objave kompanijskog saopštenja, skočile za više od 3 procenta. U poslednjih pet godina, cena akcije ove kompanije se više nego prepolovila, pa je njena tržišna vrednost pala na 5,1 milijardi dolara.
(Telegraf Biznis/Tanjug)