Da li srpska tradicija može da bude brend?
Autentični srpski proizvodi osvajaju i druga tržišta
Proizvodi od lokalnih sirovina, sa poznatim geografskim poreklom postali su globalni trend. Njihov kvalitet postignut posebnom tehnologijom, koja se razlikuje od one u velikim industrijama, je nešto zbog čega su prepoznati. Kakva je situacija u našoj zemlji?
Ajvar, džem, ljutenica, pinđur i drugi domaći srpski proizvodi deo su naše gastro turističke ponude i nešto po čemu se prepoznajemo. Malih proizvođača je sve više, međutim brojni su izazovi sa kojima se susreću, među kojima su prostor za plasman robe, standardizacija prozvoda, ali i oni koji predstavljaju barijeru za izvoz. Dobri primeri iz prakse kao što su mali proizvođači čiji proizvodi se nalaze u ponudi brenda „Ukusi moga kraja“, pokazuju da je podrška koju dobijaju od velikog trgovinskog lanca, od ključnog značaja.
Ova linija autentičnih srpskih proizvoda, koja se nalazi u ponudi Idea prodavnica, Roda marketa i Mercator hipermarketa, razvija se već pet godina, od kada je broj artikala povećan za više od tri puta, a promet porastao za 4,5 puta. U 2019. godini promet brenda je za 21.8 odsto bio viši u odnosu na 2018. godinu, a 26 njegovih proizvođača je, pored Srbije, krajem godine dobilo priliku i za izvoz na tržište Slovenije. Od novembra do danas, na ovo tržište izvezeno je 18.000 proizvoda brenda „Ukusi moga kraja“.
Podrška koju veliki trgovinski lanac pruža malim proizvođačima, kroz mogućnost da se njihovi proizvodi nađu na što većem broju polica, kao i kroz marketinške kampanje i drugih vidova podrške, faktori su koji proizvođačima omogućavaju razvoj.
Trgovinski lanci značajno utiču na prehrambenu indrustriju i kroz dobar lanac distribucije, jer domaći proizvodi na ovaj način najbrže mogu da dođu do potrošača, kako bi im se očuvala svežina i kvalitet.
(Telegraf.rs/PR)