Drvna industrija cveta iz dan u dan, a nameštaj stiže na sve kontinente
Ova industrija ima najveću tradiciju od svih kod naših suseda, a rezultati koje beleži rangiraju je u sam vrh ekonomije BiH
Damir Muhić, suvlasnik jedne kompanije i predsednik Udruženja proizvođača nameštaja u BiH, sa sigurnošću kaže da je rast drvne industrije u ovoj zemlji iznad rasta ukupnog izvoza robe, što dovoljno govori o njenom potencijalu, piše portal Klix.ba.
- U Bosni i Hercegovini je aktivno više od 1,400 firmi u ovoj industriji i ona zapošljava više od 30 hiljada radnika s najmanjom fluktuacijom kadra. Prema statističkim podacima, kategorija drvo i proizvodi od drveta ima najveći suficit kada je reč o spoljnoj trgovini - kaže Muhić.
Dodaje kako je prvenstveno potrebno unaprediti odnose između šumarstva (šumskih gazdinstava) u kojem je država dominantni faktor i prerađivača drveta i nameštaja, zatim ulagati u kadar i edukaciju, što je izuzetno zanemareno poslednjih godina. Muhić tvrdi da je od posebnog značaja privlačenje investicija u drvoprerađivački sektor, te jačanje konkurentnosti i produktivnosti kompanija drvne industrije.
- Već smo otvorili tržišta Amerike, Hong Konga i Južne Koreje, koja ranije nisu bili naši partneri. Posebno bih izdvojio Ameriku koja je s velikim oduševljenjem prihvatila naše proizvode, te smo s našim partnerima već potpisali ugovore za 2020. i 2021. godinu - ističe ovaj mladi preduzetnik.
Uz postojeće kolekcije "Ella" i "Primum", razvili smo i nove proizvode "Primum lounge stolica", kao i "Ella barsku stolicu", čiji je razvoj trajao tokom cele 2019. Muhić kaže i da njegova firma aktivno radi sa domaćim i stranim dizajnerima na razvoju novih proizvoda i ekspanziji na navedena tržišta širom sveta.
Poseban fokus je na Americi, Zapadnoj Evropi, Skandinaviji.
- Nije dovoljno samo pratiti inerciju rasta sektora, te tako ove godine investiramo i puštamo u rad dve nove proizvodne linije, pojačavamo već tradicionalnu edukaciju, planiramo zaposliti novih 150 radnika, razvijamo nove dizajnerske proizvode, uvodimo inovativne tehnologije i prvi put pokrećemo agresivne marketinške kampanje - kaže Muhić.
Navodi i da su im sledeća "stanica" popularni sajmovi nameštaja u Milanu, Šangaju, Americi.
(Telegraf Biznis)