Parazit pogurao biznis u Seulu: Pica majstori zbog navale rade kao na traci

Južnokorejski film, nagrađen Oskarom u više kategorija, napravio je presedan u istoriji popularne holivudske manifestacije, i to se vrlo zanimljivo odrazilo i na rad ove seulske picerije...

Foto: Pixabay

Od kada su u filmu Parazit, koji je ovog meseca nagrađen Oskarom, prikazani logo i kutija picerije za koju glavni likovi u početku rade, od tad je prodaja u ovom objektu koji zaista postoji - uvećana za 50 odsto.

Reč je o piceriji "Sky Pizza". U nju turisti sada svraćaju mnogo češće i slikaju se sa "kutijama za poneti", a one su im posebno interesantne jer su članovi porodice Kim na početku filma uz pomoć njih zarađivali za novac: savijali su karton i pravili kutije.

Iako se oni u filmu muče i pokazatelj su surovog kapitalizma koji vlada u današnjem društvu, baš ovaj "očajnički posao" je piceriji prikazanoj u Parazitu, doneo duplo veći promet. I ne samo njima, odjednom je usledila pomama i za korejskim instant nudlama, kao i za ostalim proizvodima iz supermarketa.

Eom Hangil, vlasnica picerije, rekla je za ABC News da posao "cveta kao lud", a kako kažu novinari, pričala je šapatom, jer je u poslednja dva dana bila intervjuisana oko 30 puta. Inače, ova picerija ranije uopšte nije bila mnogo popularna, što je takođe simbolično: možda je režiser Bon Džun-Ho upravo zato i odabrao, kao odgovor na monopolistički kapital.

Ukoliko niste upoznati sa filmom, evo nekih osnovnih detalja: film Parazit prati dve porodice, jednu na ivici egzistencije - Kim, i drugu koja ubira sav društveni "kajmak" - Park. Spletom zanimljivih okolnosti, Kimovi (mama, tata, sin i ćerka) se zaposle kod takođe četvoročlane bogataške porodice i tada kreću intrige.

Dok su kovali planove kako da se reše zaposlenih koji rade za Parkove, i zauzmu njihovo mesto, ručaju u piceriji "Sky Pizza", što joj je dodatno dalo na popularnosti.

Foto: Promo/Parazit

- Došao sam da probam picu, ali i da osetim atmosferu iz filma. Međutim, moram da čekam satima, jer je mesto toliko posećeno da im je ponestalo testa za picu - kaže jedan od turista.

Popularnost nije zaobišla ni supermarket "Pig Rice" ispred kojeg sin iz porodice Kim pije piće sa svojim drugom, i smišlja način kako da "upadne" u Park vilu. On je, naime, došao sa idejom da, po preporuci druga, ćerki bogataša drži časove engleskog.

Nakon filma, zavladala je pomama i za takozvanim jelom ramdon, a reč je o nudlama koje mama Kim sprema za ukućane porodice Park. Zanimljivo je da su domaćice masovno počele da spremaju ovo jelo kod kuće, a njihovi recepti i fotografije postali su viralni u tren oka.

"Nongshim", koji proizvodi dve vrste nudla - Chapagetti and Neoguri, kaže da im je prodaja zbog filma skočila za 60 odsto (računali su period koji obuhvata nekoliko nedelja pre i nekoliko dana posle Oskara).

(Telegraf Biznis)