Biznis u doba korona virusa: Šeširi protiv pljuvanja i prečišćivači vazduha koji neutrališu virus
Proizvođači sredstava za dezinfekciju i platforme za rad od kuće profitirale su od novonastale situacije, a sada i manje firme pokušavaju da, takoreći, unovče epidemiju
Mnoge kompanije pronalaze kreativne načine da zarade u jeku epidemije novog korona virusa, koja je već prouzrokovala krah međunarodnog tržišta, pogodivši avio transport, filmsku industriju i lokalno preduzetništvo. Više od 100.000 osoba je zaraženo u najmanje 124 države i teritorije sveta. Proizvođači sredstava za dezinfekciju i platforme za rad od kuće profitirale su od novonastale situacije.
Takođe, pojedine manje firme nastoje iskoriste neobične poslovne prilike koje je omogućilo širenje virusa iz Vuhana. Neke od njih promovišu svoje proizvode kao direktnu vezu sa ovim virusom, dok drugi tvrde da su potrošači sami uvideli značaj njihovih proizvoda, među kojima su prečišćivači vazduha, roboti, pa i šeširi protiv pljuvanja.
Baš kao i zaštitne maske, određeni proizvodi koji nisu prvobitno namenjeni zdravstvenim radnicima mogu biti od velike pomoći u borbi da se suzbije širenje zaraze.
Roboti
Roboti se u nekim slučajevima koriste kako ne bi moralo da dođe do direktnog kontakta između bolničkog osoblja i pacijenata, na primer, pri davanju lekova. Sa druge strane, američka firma ''Promobot'' je nedavno poslala svoju mašinu na Tajms skver, u Njujorku, da ispita imaju li prolaznici simptome koji bi nagovestili da su zaraženi. U jednom trenutku, robot je navodno delio i jednokratne zaštitne maske, uprkos molbi tamošnjih vlasti da ih ne troše osobe koje su zdrave.
Epidemija novog korona virusa mogla bi i da podstakne kompanije da ranije uvedu automatizaciju u oblastima poslovanja gde je to moguće. Prema pojedinim navodima, kompanije čiji je rad umnogome automatizovan manje su podložne poteškoćama u radu, prenosi Vox.
Prečišćivači vazduha
Nekolicina kompanija kritikovana je zbog netačnih tvrdnji da njihovi prečišćivači neutralizuju novi korona virus, a slično se događalo i 2003. kada se pojavio SARS, takođe soj korona virus. Tako kompanija ''Airpura'' reklamira svoje aparate kao sposobne da uklone korona virus iz vazduha. Slično tvrde i predstavnici kompanije ''Molekule'', koji su uvereni da njihovi proizvodi mogu da unište virus. Cena njihovih prećiščivača se, inače, kreće i od 712 evra.
Prednosti ovih aparata svakako postoje, naročito u zdravstvenim ustanovama, ali nema dokaza da mogu da pomognu pojedincima u borbi protiv korona virusa.
Čitači telesne temperature
Tehnologija očitavanja telesne temperature na daljinu ističe se kao jedan od odgovora na epidemiju, jer bi se tako moglo utvrditi da li neko ima groznicu. Ovakva tehnologija već je u primeni u Kini i budi interesovanje i u drugim zemljama.
Kompanija ''ThirdEye'' odlučila je da na svoje naočari za virtuelnu stvarnost nadogradi sistem za termičko snimanje. U narednih mesec i po isporučiće blizu 2000 ovih modifikovanih naočara. Među naručiocima su i radnici Međunarodnog aerodroma u Hong Kongu. Oni će uspomoć njih moći da očitaju povišenu temperaturu kod putnika.
''Shouqi Limousine & Chauffeur'', kineska agencija koja pruža usluge prevoza, u nekim od svojih vozila primenjuje tehnologiju za termičko snimanje, kako bi ispratili temperaturu korisnika, ali i svojih šofera. Sistem je programiran da izda upozorenje ukoliko se u kolima očita previsoka temperatura.
Haj-tek dezinfekcija
Elektrostatički sprej jedna je od alatki kojima se potrošači okreću u nameri da dezinfikuju svoje okruženje. Rade na sličnom principu kao i sredstvo za čišćenje u običnoj boci, ali su jačeg naboja, te temeljnije pokrivaju poprskanu površinu. Koriste ih kompanije, zdravstvene ustanove u Singapuru i škole u američkoj saveznoj državi Juti.
Džeremaja Grej, operativni direktor ''EartSafe''-a, kompanije koja se bavi biorazgradivim dezinfekcionim sredstvima, otkrio je da je njihov elektrostatički sprej u stostruko većoj potražnji nego što je uobičajeno za sezonu gripa. Najčešće mušterije su im kancelarije, škole i nadležni organi u delatnosti transporta.
Šeširi protiv pljuvanja i drugi čudnovati proizvodi
Na platformi Amazon mogu se pronaći šeširi sa zaštitnim vizirom namenjeni tome da spreče klice koje drugi iskašljavaju ili iskijavaju da dopru do vašeg lica. Amazon je, inače, uklonio više od milion proizvoda koji su plasirani kao učinkoviti u borbi protiv virusa Covid-19 sa svoje platforme zbog neistinite reklame.
Prodaju se i majice sa podsetnikom da se peru ruke, kao i narukvica na kojoj stoji natpis „Preživeo sam korona virus”. Na Craiglist-u, popularnoj američkoj internet stranici za oglašanje, mogu se pronaći i kontejneri za skladištenje robe prilagođeni za karantin i automobil u slučaju zombi apokalipse.
(N.I.)