Moda u doba korone: "Ljudi ne kupuju, čak ni onlajn, jer nemaju gde da nose nove stvari"
Sada kada tržni centri rade skraćeno, a ljudi izbegavaju gužvu, kako će se modni giganti izboriti s krizom?
Pandemija korona virusa definitivno utiče na sve društvene i privredne sektore, na našu svakodnevicu, mentalno zdravlje, ali i na očuvanje radnih mesta, odnosno profit. Posebno kada je reč o prodaji, turizmu, avio-kompanijama.
Moda je poslednjih decenija među oblastima koje donose najveću zaradu, o čemu svedoče i redovi u radnjama, naglo smenjivanje trendova, otvaranje novih šoping molova.
Međutim, sada, kada ljudi izbegavaju gužvu ili probavanje stvari koje je neko već probao, postavlja se pitanje kako će se krizna situacija odraziti na modne gigante?
Sajmon Volfson, ispred poznate britanske kompanije Next, kaže da beleže drastičan pad prodaje, i dodaje da ljudi čak ne žele ni onlajn da kupuju, jer sede kod kuće, pa nemaju gde da nose novu odeću.
Ipak, ističe da postoji određen deo proizvoda koji "opstaje": to su pidžame, trenerke, stvari za decu.
Inače, Volfson je predosećao da će se ovo desiti, još kada je korona zahvatala samo Kinu. BBC navodi da su ukupni prihodi od prodaje (onlajn i fizičke) grupacije Next u 2019. porasli za 3,3 odsto, odnosno na oko 4,5 milijarde evra.
I oni nisu jedini, slične posledice trpi svetski poznati lanac Inditex, koji pod svojim okriljem ima zvučna imena, a najpopularniji je brend Zara. Prema pisanju Gardijana, onlajn i fizička prodaja samo jednog brenda, Zare, opala je za oko 24 odsto od marta, tako da sada posežu za finansijskim rezervama.
(Telegraf Biznis)