Saloni ne rade, pa aparati za negu "planuli". Tu su i računari, gejming konzole, bela tehnika
Šta sve poručujemo onlajn ovih dana?
U pojedinim prodavnicama tehničke robe od uvođenja vanrednog stanja zbog epidemije korona virusa onlajn prodaja je povećana za 50 odsto, a najveći rast beleži prodaja računara, IT opreme i gejming konzola, dok su se na listi najbolje prodavanih proizvoda našli i aparati za negu i ulepšavanje.
U Narodnoj banci Srbije kažu za Tanjug da se očekuje da će elektronska trgovina u prvom tromesečju u pojedinim privrednim granama pokazati rast, dok će u nekima biti u padu, što je sasvim očekivano u datim okolnostima.
Za sada tehnička roba ima najveću prođu, a u velikim prodavnicama nameštaja i drugih stvari za kuću kažu da potrošači onlajn kupuju stvari koje su im potrebne kako bi reorganizovali i opremili svoj dom za period izolacije, pa su tako najviše zainteresovani za stolove, stolice, dušeke i posteljine.
Iz Tehnomanije, za Tanjug, povećanu tražnju za računarima i IT opremom objašnjavaju uglavnom činjenicom da mnogi poslodavci organizuju za zaposlene rad od kuće.
- Porast prodaje konzola i gejming opreme možemo pripisati činjenici da sve više ljudi svoje slobodno vreme provodi kod kuće. Pored pomenutih kategorija na listi najbolje prodavanih proizvoda su se našli i aparati za negu i ulepšavanje koji potrošačima pružaju jednostavno i brzo sređivanje - kažu iz kompanije.
- Nastojimo da odgovorimo što brže na sve zahteve. U skladu sa novim okolnostima organizovali smo našu isporuku i povećali mere predostrožnosti. U cilju prevencije, isporuka se vrši beskontaktno. Uređaji se dopremaju do ulaznih vrata i po želji primaoca otpakuju na licu mesta - navode i dodaju da je vreme isporuke prilagođeno trajanju zabrane kretanja i da dostava funkcioniše nesmetano.
Iz Gigatrona kaže da je sada primarna onlajn prodaja, koja je značajno veća u odnosu na raniji period.
- Prodavnice u tržnim centrima su zatvorene, još uvek imamo neke objekte koji rade, međutim, kako je skraćeno radno vreme ljudima mnogo više odgovara da kupovinu obave onlajn iz svojih kuća - kažu iz ove kompanije. Njima su najprodavaniji laptopovi, desk top računari, monitori, televizori, oprema za gejming, fitnes oprema, ali i mali kućni aparati i bela tehnika.
- Deo isporuke radimo sami, naročito za belu tehniku, a što se čekanja tiče, tu smo uslovljeni radom kurirskih službi. Trudimo se da rok isporuke bude dva do tri dana - navode.
Nude i isporuku do vrata za kupce bele tehnike, a od skoro su pokrenuli novu uslugu koja podrazumeva preuzimanje kupljenih uređaja van maloprodajnih objekata u vreme koje kupcu odgovara, odnosno bez čekanja u redu i ulaska u prodavnicu.
U kompaniji IKEA kažu da je njihova onlajn prodavnica od samog uvođenja pokazala brojne prednosti, i da su u prethodnoj godini, kada je u pitanju ovaj segment, imali rast od 81,5 odsto. Navode da je vanredno stanje donelo i razne izazove, ali da i u ovim teškim vremenima i dalje postoji interesovanje građana za njihove proizvode.
U Srbiji, IKEA nudi beskontaktnu dostavu na kućnu adresu, a od juče je dostupno i preuzimanje porudžbine bez kontakta u robnoj kući IKEA Beograd i u centru za isporuku Novi Sad, putem Click & Collect usluge. Usluge dostave se naplaćuju po uobičajenim cenama, u zavisnosti od težine pošiljke.
Za Tanjug u NBS navode da će precizne informacije o broju i vrednosti transakcija kupovine roba i usluga na internetu imati po analizi relevantnih podataka koje će Narodnoj banci Srbije dostaviti banke.
Navode da će tada imati zvanične podatke o broju plaćanja bezgotovinskim putem, među kojima su i podaci o transakcijama platnim karticama i elektronskim novcem za kupovinu robe i usluga preko interneta.
Precizirali su da NBS raspolaže samo podacima o transakcijama internet kupovine robe i usluga koja je izvršena platnim karticama ili upotrebom elektronskog novca, ali ne i podacima o internet kupovini koja je izvršena na drugi način, na primer plaćanje pouzećem i slično.
(Telegraf Biznis/Tanjug)