Likvidnost privrede i zaposlenost građana treba da bude u fokusu u narednom periodu

“Paket ekonomskih mera koje je donela Vlada Srbije sa glavnim fokusom na održavanje likvidnosti privrede i zaposlenosti građana je dobar, pozitivan i adekvatan potez”, kaže u razgovoru za portal Telegraf Biznis Miloš Brusin, predsednik Izvršnog odbora ALTA banke

Miloš Brusin, predsednik Izvršnog odbora Alta banke Foto: Vladimir Miladinović Piki

- Ekonomske mere Vlade važno je primeniti bez odlaganja i usmeriti na fokusne tačke – očuvanje likvidnosti i radnih mesta. Pritisak na privredu smanjiće se odlaganjem obaveze plaćanja poreza, dok će očekivan rast nezaposlenosti biti umanjen pokrićem minimalnih zarada. Trebalo bi da je svima jasno da združenim snagama i racionalnim potezima celokupnog sistema možemo da postignemo zdrav ekonomski oporavak. ALTA banka je odlučna da pruži podršku privredi, preduzetnicima, malim i srednjim preduzećima i zato podržavamo mere Ministarstva finansija i garantne šeme za finansijsku podršku privredi preko Garantnog fonda. U svakodnevnom smo kontaktu sa predstavnicima države, sa privredom, našim klijentima, Narodnom bankom, Udruženjem banaka Srbije i od izuzetne je važnosti ta međusobna komunikacija, razmena informacija i konkretni inputi kako bi pravovremno prilagodili naš rad i naše poslovanje.

  • Od kraja marta na snazi je moratorijum na otplatu kredita i za građane i za privredu. Kakva je situacija u ALTA banci u vezi sa zastojem u otplati kredita?

 - U ALTA banci moratorijum je prihvatilo 90 odsto klijenata, dok se 10 odsto opredelilo za nastavak otplate. Prema našim saznanjima, kod nas je situacija u proseku ista u odnosu na kompletan bankarski sektor, gde se za moratorijum na kredite odlučilo oko 90 odsto građana i negde oko 95 odsto privrednih lica sa kojima Banka posluje. S tim da moram da napomenem da je deo kompanija koji nije prihvatio moratorijum, iako je u procentima mali, suštinski značajan jer su se odlučile da nastave da redovno izvršavaju svoje obaveze. Očekujemo da će ovo doprineti održanju likvidnosti u bankarskom sektoru.

  • Kako poslujete u vanrednim oklonostima, kako ste se Vi i Vaša banka prilagodili ovoj situaciji i poslovanju tokom vanrednog stanja uvedenog zbog pandemije COVID-19?

- Mi poslujemo normalno koliko god da je to moguće u ovim vanrednim okolnostima. Dobro smo se prilagodili, poštujemo zdravstvene mere i preporuke struke, vodimo računa i štitmo naše zaposlene od kojih je veliki broj sada u režimu rada od kuće, a zahvaljujući digitalizaciji gde nije neophodan direktan kontakt sa klijenitma sa njima smo u online kontaktu. Dobro je što su i građani brzo promenili svoje navike i prešli na elektronsko bankarstvo. Klijenti pažljivo prate naše preporuke i savete, sve više koriste elektronske servise gde ih takođe obaveštavamo i o promenama koje implementiramo usled vanrednog stanja. Pažljivo pratimo uputstva, propise i mere Narodne banke Srbije, koja je zauzela proaktivan stav u suzbijanju pandemije. Posledično, omogućili smo klijentima sa navršenih 65 i više godina života bezbedno upravljanje sredstvima i izdavanje odnosno reizdavanje platnih kartica bez potrebe dolaska u ekspoziture Banke. Dakle, u ALTA banci neprekidno pratimo situaciju, pažljivo je analiziramo i vodimo računa o zahtevima naših klijenta. To za rezultat ima da smo održali kontinuitet i kvalitet našeg poslovanja, i svi proizvodi i usluge banke su nesmetano na raspolaganju građanima i privredi.

Miloš Brusin, predsednik Izvršnog odbora Alta banke Foto: Vladimir Miladinović Piki
  • Šta je po Vašoj oceni ključno za održivo poslovanje u kriznim situacijama?

- To je svakako poverenje, u našem slučaju poverenje da smo stabilna i odgovorna banka i prema svojim klijentima i svojim zaposlenima. Iskoristiću priliku da se na ovaj način zahvalim svim zaposlenima u ALTA banci koji su dali svoj maksimum da klijenti ne osete promene osim skraćenog radnog vremena zbog uvedene zabrane kretanja. Kao što sam već rekao, najveći broj zaposlenih radi online od kuće, u Banci su samo zaposleni čije prisustvo je neophodno za održanje kontinuiteta poslovanja. Istovremeno smo preduzeli sve moguće higijenske i zdravstvne mere u filijalama kako bi zaštitili zaposlene i klijente koji dolaze u međusobni kontakt. Prateći savete i preporuke Kriznog štaba i Narodne banke Srbije održavamo balans vodeći računa o zdravlju zaposlenih i pružanju adekvatnih usluga klijentima. Nama su naši zaposleni i njihovo zdravlje prioritet broj jedan, radna mesta su sigurna i stabilna, i veoma sam ponosan na sve ljude u timu koji u ovom vanrednom stanju rade izuzetno profesionalno, posvećeno, održavajući visok kvalitet rada. I tu je ključ održivog poslovanja u periodu krize, u odgovornom, kontinuiranom, nesmetanom radu i bezbednom poslovanju.

  • Kakvi su planovi ALTA banke u narednom periodu, nakon što prođe pandemija koronavirusa?

- Moramo biti svesni da se ova kriza tiče svih nas, da ćemo njene posledice svi osećati još neko vreme i da je zato od izuzetne važnosti pomoć čitavom društvu i svim građanima. Mi smo se odmah uključili u akciju pružanja pomoći zdravstvenom sistemu Srbije donacijom od 3 miliona dinara za nabavku respiratora. Sa snažim osećajem društvene odgovornosti, koja je duboko utemeljena u sve aspekte poslovanja, ALTA banka će nastojati ne samo da sačuva sva radna mesta, već i da kreira nova u bliskoj budućnosti. Time na delu još jednom pokazujemo solidarnost i odgovornost u osnaživanju naše ekonomije. Radom u ovim vanrednim okolnostima pokazali smo da umemo brzo i adekvatno da reagujemo, održimo kontinuitet poslovanja, minimiziramo potencijalne rizike i kreiramo informatički bezbedno poslovanje. Naše bogato iskustvo u pružanju ekspertske pomoći pravnim licima, omogućiće našim klijentima pravovremen uvid u mogućnosti minimiziranje negativnih posledica pandemije, uspešan oporavak i poslovanje.

(Telegraf.rs/Vesna Bjelić)