"Kriza nas je iznenada bacila dve godine unapred. To je šansa za nas"

Kako će kompanije komunicirati posle korona virusa je pitanje od milion dolara

Foto: Shutterstock

Kako se danas odvija komunikacija i kakva joj je budućnost, zašto je interna komunikacija nervni sistem jedne kompanije i koliko ćemo neke usvojene navike tokom pandemije koristiti i kasnije?

Play-forward kriza

Ova je fast/forward kriza. Kao film koji smo počeli da gledamo, a onda nam je neko taj film premotao 20, 30 minuta unapred i vidimo šta se promenilo. Znali smo da Netflix radi, dostava hrane, kao i Zoom platforma. Sada nas je ova kriza iznenada bacila dve godine unapred i imamo priliku da vidimo u kom pravcu će se naše društvo razvijati. To je šansa za nas.

Iako se polje komunikacije menja i pomera, čovek je društveno biće i bez komunikacije ne može. Mi smo prvih dana imali infodemiju, neverovatan protok informacija na svim kanalima. Podaci govore da je prošle godine u martu, na svetskom nivou gledanost televizije porasla za 18 odsto, u Srbiji danas 90 odsto osnovnih informacija građani dobijaju putem TV stanica; u svetu je online porastao za 28 odsto, društvene mreže za 48 odsto, 61 odsto je ovećana konzumacija aplikacija za dostavu hrane, odnosno 41 odsto aplikacija sa zdravstvenim savetima.

Komunikacijska industrija je u šoku - s jedne strane je povećana konzumacija medija, s druge strane ljudi traže pouzdan izvor informacija. Međutim, uprkos povećanoj čitanosti i gledanosti, svi beleže pad dobiti.

Kako motivisati zaposlene u toj industriji? 

Komunikacija kao takva neće stati, samo će biti drugačija i mi moramo da učimo. Potrebno je da vidimo gde se korisnik kojem se obraćamo nalazi. Potrebno je da svi u toj industriji budu svesni da će imati super posao, ali ćemo mi sami morati da se menjamo, da radimo na sebi i da se razvijamo i da primenjujemo novo znanje. To je rešenje.

Potraga za novim biznis modelima

Kako će kompanije komunicirati posle korona virusa je pitanje od milion dolara. Maksvel Malc, plastični hirurg iz 50-tih godina, govorio je da je potrebno minimum 21 dan da bi se prihvatila nova navika. Sigurno je da će nam 20, 30 odsto naučenih stvari koje danas radimo na lakši način ostati.

Istraživanja pokazuju da ćemo još četiri meseca imati strah, ali ono što je primetno je da već sada pada čitanost tema o koroni. Svi zajedno treba da sagledamo gde će biti biznis, treba brzo da se menjamo, da tražimo nove biznis modele.

Interna komunikacija je ključ 

Za uspeh i poslovanje jedne kompanije interna komunikacija je nervni sistem. Ona dobija na potencijalu. U velikim kompanijama mora biti precizna, jer ljudi traže odgovore, pojavljuju se razne informacije, neproverene, potrebno je da unutar kompanije imaju pouzdan izvor  i da komuniciraju stalo sa zaposlenima, kroz različite kanale – uživo, preko mreža, telefonski.

Važno je da kompanija u tom segmentu bude aktivna. One koje to do sada nisu uradile mogu da budu u ozbiljnom problemu. Zaposleni dobijaju različite informacije, već su formirali stav o ovoj situaciji, a ako im se niko iz kompanije nije obratio za ovih mesec i po dana, on ne može da ima dobro mišljenje o toj kompaniji.

Odgovore na ova pitanja davao danas Borislav Miljanović, osnivač i direktor regionalne komunikacijske grupacije Represent System u okviru "Ask an expert" online dijaloga. 

Video: Šta poslodavci da rade sada kada se radnici vraćaju na posao

(Telegraf Biznis)