Penušavo vino doživelo krah: Prodato 100 miliona boca manje

Nema flaširanja ovogodišnjih berbi, kako bi se smanjile zalihe

Nema flaširanja ovogodišnjih berbi / Foto: Pixabay

Globalna prodaja luksuznog vina - šampanjac, opala je za 30 odsto, ili 100 miliona boca, jer je pandemija zatvorila barove i restorane, prenosi Rojters.

Kako britanska agencija dalje izveštava, grupa proizvođača ovog penušavog pića "CIVC", navodi da se kolaps te industrije može porediti sa posleratnom depresijom, s obzirom na to da je gubitak u prodaji ogroman. On premašuje 1,7 milijardi evra, a nepovoljna situacija može da potraje nekoliko godina.

Maksim Tobar, čelnik pomenute Grupe, kaže da će zasigurno osećati posledice u narednom periodu. Prema nekim procenama, prodaja šampanjca je doživela pad od 75 odsto u aprilu i maju, a do kraja godine se očekuje da će svakako biti ispod proseka, uprkos dolazećim praznicima.

Poređenja radi, 2019. proizvođači šampanjca su prodali skoro 300 miliona boca, za čak 5 milijardi evra. Grupa "CIVC" je donela odluku da se pojedine berbe grožđa iz ove godine - ne flaširaju pre 2022, kako bi se smanjile zalihe.

Video: Pomoću štapa i kanapa: Fenomenalne komšije nazdravljaju u vreme epidemije korona virusa

(Telegraf Biznis)