Rad od kuće uništava auto-industriju: Kola nestaju sa ulica, mehaničari ostaju bez posla
*Onlajn kupovina, ali i rad na daljinu naštetiće prodaji automobila *Vakcina neće promeniti navike koje smo stekli tokom boravka kod kuće, a to znači - manje vožnje
Rad od kuće i kupovina putem interneta postalo je ono što danas zovemo "nova normalnost". To će smanjiti potrebu za vožnjom širom sveta, a samo u SAD-u do 270 milijardi milja godišnje, prema novom istraživanju.
Istraživanje koje je sprovela kompanija KPMG otkriva da nova kultura "učaurenosti" koju je Covid-19 stvorio neće nestati - čak i ako je vakcina postane široko dostupna - jer će sve ovo imati teške posledice za auto-industriju.
Za početak, pad putovanja ukloniće 14 miliona automobila sa američkih puteva, prognozira KPMG studija.
Navike će teško umreti
Tokom pandemije u aprilu, Amerikanci koji su se sklonili i ostajali kod kuće prevalili su 64% manje kilometara, što je pad bez presedana. Te nove navike teško će umreti, navodi KPMG i predviđa čak 10% trajnog smanjenja od skoro tri biliona milja koje se obično prevezu svake godine, a vlasništvo vozila smanjuje se na nešto manje od dva automobila po domaćinstvu.
- Ljudi kupuju automobil da bi stigli do posla a i zato što je kupovina veoma važan deo njihovog života - izjavio je Gari Silberg, šef sektora za automobile KPMG-a.
- Ako se ta dva glavna faktora zbog kojih stanovništvo kupuje automobil, smanji potražnju, znamo da će to imati negativan uticaj na prodaju automobila. To je poput gravitacije - naveo je.
Promena navika mogla bi da rezultira sa otprilike manjom prodajom novih automobila i kamiona godišnje za oko milion jedinica, rekao je Silberg. Amerikanci su tokom poslednjih pet godina kupili više od 17 miliona automobila, sportskih i komunalnih vozila i lakih kamiona. Nacionalno udruženje auto dilera očekuje da će američka prodaja automobila ove godine pasti za čak 13 miliona. A očekuje se da će taj gubitak samo rasti.
Gubici se samo gomilaju
Uz manje pređenih kilometara i manje automobila na putu, to takođe znači da će trgovci i mehaničari imati manje novca od popravki i ostalih usluga na tržištu usmerenih ka održavanju automobila.
- Ovo je užasna vest za tržište koje je inače zarađivalo - rekao je Silberg. - Manji broj automobila koji pređu manje kilometara znači i manje habanje. To će dovesti do dubokih promena -
Preokret i možda jedina prednost ovih promena je u tome što tržište dostavnih vozila napreduje zahvaljujući porastu internet kupovine. Proizvođači automobila već iskorišćavaju tu promenu, a Ford Folksvagen udružuju snage u razvoju komercijalnih vozila - uključujući dostavna vozila - plus samo-vozeće tehnologije i vozila na električni pogon.
Startapi poput proizvođača kamiona sa pogonom na baterije takođe se pojavljuju na rastućem komercijalnom tržištu, Amazon je na primer naručio već 100.000 takvih dostavnih vozila.
(Telegraf Biznis)