Segment koji avio-kompanijama donosi najveći profit - iščezava. Ne, nije reč o jeftinim letovima

Poslovna putovanja počinju da gube smisao, posebno u vreme tehnologije koja je pokazala svoj maksimum tokom pandemije

Germanwings / Foto: pixabay.com

Oko 400.000 radnika zaposlenih u avio-kompanijama je otpušteno ili im je rečeno da mogu izgubiti posao zbog korona virusa, ocenjuje Blumberg.

To je zato što je avio-industrija pretrpela najviše, vazdušni saobraćaj je naprasno i dugo bio obustavljen, karte se nisu prodavale, a i sada ih putnici kupuju bojažljivo.

Delimično zato što se plaše da budu "u vazduhu", na malom prostoru, sa mnogo nepoznatih ljudi, a dobrim delom i zato što ih umaraju nove procedure koje se odnose na ponašanje na aerodromu i u avionu. Sasvim logično, putnika nema mnogo, pa samim tim nema ni letova, posebno na međunarodnom nivou.

Osim toga, polako nestaje biznis model koji su avio-kompanije znale i koji im je donosio veliki profit, a to su korporativni letovi. Potreba za poslovnim putovanjima biće sve manja, između ostalog i zato što se rad na daljinu, odnosno sastanak preko Zoom-a pokazao kao dobra opcija.

Adam Pilarski, senior potpredsednik kompanije Avitas, kaže da se ova vrsta putovanja više neće vratiti na staro, posle Covida-19, i dodaje: "To je jedan od onih nesrećnih slučajeva gde će industrija biti trajno oslabljena, a sve što smo do sada izgubili - nepovratno je".

Kako navodi Blumberg, taj segment je najunosniji za avio-kompanije, jer su preduzeća bila spremna da plate nekoliko hiljada dolara za last-minute karte preko SAD, odnosno okeana. Zapravo, poslovna putovanja čine 60% do 70% prodaje avio-karata, prema procenama trgovinske grupe "Airlines", za Ameriku.

Da stvar bude još jasnija, polovina izvršnih direktora koje je, o ovom pitanju, ispitao Fortune magazin, kaže da poslovna putovanja, kakva su bila pre virusa korona, više nikada neće biti učestala u njihovim kompanijama.

Čak i čelnici avio-industrije imaju takav stav. Ed Bastijan, ispred kompanije "Delta Air Lines Inc.", kaže da se oni u pogledu obima poslovnog prometa nikada neće vratiti na nivo iz 2019. godine. Ovo je izjavio nakon što je taj prevoznik 14. jula izvestio prilagođeni kvartalni gubitak u iznosu od 2,8 milijardi dolara, što je rekord.

Video: Iran predstavio svoju prvu hotelsku kapsulu: Cena jedne kreće se i od 1.000 evra

(Telegraf Biznis)