Nikola je evropski Tesla: Nemci i Italijani mu pomažu da pobije američkog rivala

Sličnosti je mnogo, ali tu su i dve ključne razlike koje dele poslovanje Trevora Miltona i Ilona Maska

Nikola, Tesla / Foto: Shutterstock, Youtube/ Electrified

"Nikola", proizvođač električnih kamiona s pogonom na ćelije vodonika i baterije, briljirao je na berzi tokom juna. Od tada, "Tesla" ima novog rivala, iz kojeg stoje evropski stručnjaci.

Iako ga je osnovao Trevor Milton u Feniksu, pre pet godina, ovaj startap se apsolutno oslanja na znanje stručnjaka sa Starog kontinenta, a i samim svojim imenom provocira Ilona Maska, osnivača "Tesle".

Fokus im je na kamionima teške kategorije, dakle, ne na e-automobilima, ali budući da i "Tesla" proizvodi različita vozila u domenu "zelene politike", opravdano ih možemo smatrati rivalima. Vrednost Maskove kompanije je procenjena na oko 275 milijardi dolara, dok je "Nikola" na kraju godine prijavio gotovinu od 86 miliona dolara.

"Robert Bosch Gmbh", nemački dobavljač, pomogao je razvoju ove američke kompanije, a prvi "Nikola" kamioni biće napravljeni u nemačkoj fabrici koja pripada italijanskoj kompaniji "Iveco", proizvođaču kamiona koju podržava milijarderska porodica Agnelli.

"Bosch" i "Iveco" imaju više od 6% udela u kompaniji "Nikola". "CNH Industrial NV", "Ivecov" roditelj, upravo je zabeležio dobitak fer vrednosti, od 1,5 milijardi USD, samo od ove investicije. Postavlja se, međutim, pitanje - treba li ovaj startap toliko da se oslanja na spoljnu pomoć, za razliku od "Tesle"?

Ilon Mask sa majkom Maje / Foto: Profimedia/MediaPunch/Backgrid USA

Kao i pitanje: Ako Evropa ima toliko mnogo znanja u toj oblasti, zašto nije sama stvorila "Teslinog" rivala?

Ime "Nikola" nije jedini razlog zašto ga često upoređuju s "Teslom". Naime, Milton je baš kao i Mask, izuzetno aktivan na Tviteru, a njegov pikap Badger može biti pandan Cibertruck-u. Ipak, ove dve kompanije se razlikuju u najmanje dva važna aspekta.

Prvo, Mask ima odbojnost prema vodoniku, dok Milton smatra da je on savršeno gorivo za duga putovanja kamionom. Druga razlika je u njihovom stavu prema internoj politici. Mask je poznat po tome što se trudio da izgradi sopstvenu tehnologiju, izuzev saradnje s Panasonic-om o domenu baterijskih ćelija.

"Tesla" je izgradila sve svoje, počev od od električnih pogona i softvera za automatsku vožnju do auto-sedišta. "Nikola" je razvio sopstveni softver, sistem za zabavu i upravljanje baterijama, kao i aerodinamiku vozila. Ipak, za sve druge, angažovali su ostale kompanije, kao što je "Bosch".

Video: Iran predstavio svoju prvu hotelsku kapsulu: Cena jedne kreće se i od 1.000 evra

(Telegraf Biznis)