Nemačke firme vape za kreditima, banke uzdržane
Bankama se obratilo za zajam i 37,6 posto kompanija iz maloprodaje, što je nov rekord u tom sektoru
Kompanije u Nemačkoj traže više zajmova tokom pandemije korona virusa i tvrde da kod banaka nailaze na sve izraženiju uzdržanost da im izađu u susret, pokazuju rezultati ankete za drugi kvartal, koju je sproveo Institut IFO.
Od ukupnog broja anketiranih firmi 34,4 posto je navelo da je vodilo pregovore o zajmu sa bankama u drugom tromesečju, dok je u prvom kvartalu taj podatak iznosio 29,3 procenta, navodi IFO u saopštenju dostavljenom Tanjugu.
- Od onih firmi koje su ušle u pregovore, 19,4 odsto je reklo da su banke prilično uzdržane. To je najviši procenat prijavljen od 2017. godine - kaže Klaus Vohlrabe, šef anketnog sektora na IFO institutu.
Značajnih 68,7 posto kompanija koje se bave pružanjem usluga hrane i pića navelo je da su pregovarale o zajmu, kad je reč o hotelima kredit je tražilo 60,7 procenata a među firmama u turističkoj industriji 50,7 odsto, što je takođe znatno iznad proseka za celu ekonomiju.
Bankama se obratilo za zajam i 37,6 posto kompanija iz maloprodaje, što je nov rekord u tom sektoru, zatim 34,6 odsto industrijskih preduzeća i 31,1 procenat firmi koje se bave veleprodajom. Na začelju liste kompanija koje su prijavile da pregovaraju o kreditu su one iz građevinske industrije, čiji je broj pao ispiod proseka (23,8 procenata).
- Ovo nije iznenađenje, pošto je negativan efekat epidemija korona virusa na građevinarstvo bio manji nego na ostale sektore - navodi Vohlrabe.
Udeo industrijskih kompanija koje su pregovarale o kreditima i žalile se na rezervisanost banaka iznosio je 22,1 posto, što je iznad proseka od 19,4 odsto, i više nego u prethodnom kvartalu kada se na banke požalilo njih 15,1 procenat.
Ovaj pokazatelj je naročito porastao u građevinarstvu. Sa minimuma od 6,6 procenata u prvom tromesečju, udeo njihovih žalbi se u poslednjem istraživanju više nego udvostručio na 17,4 procenta.
Među pružaocima usluga, broj pritužbi na banke je povećan sa 16,2 na 19 procenata, dok je u veleprodaji opao sa 14,6 na 13 procenata.
(Telegraf Biznis)