Turizam tone, a otvara se novih 1.000 hotela. Znaju li nešto što svet ne zna?
Ova ugrožena industrija je do sada izgubila više od 300 milijardi dolara, ali neke hrabre kompanije se usuđuju da idu alternativnim putem kako bi spasile svoje poslovanje
Turizam je vidno ugrožen tokom pandemija Covid-19, koja je milijarde svetskih putnika zatvorila u kuće. Samim tim, trpe avio-prevoznici, vlasnici apartmana, ali i veliki svetski hoteli.
Prema podacima kompanije za ugostiteljstvo "STR", stopa popunjenosti u njima je opala na ispod 30% u Evropi tokom marta; podaci "M3", firme koja pruža računovodstvene usluge hotelima širom SAD, pokazuju da je popunjenost bila manja za 50%, čak i kad su hoteli spustili cene.
Sve je to deo recesije za koju je MMF u junu predvideo da će dostići 12,5 biliona dolara globalnog gubitka - gotovo 5% svetskog bruto domaćeg proizvoda.
To je mračna slika za svakoga ko započinje bilo koji posao, ipak, Hilton je otvorio 60 novih hotela širom sveta u drugom kvartalu ove godine, dok je Meriot od početka 2020. predstavio 163 smeštaja - uključujući i četiri "Ritz-Carlton"-a. I manji igrači prate ovaj trend.
Vlasnici branda lepote "Fresh" prvi put su počeli da se bave ugostiteljstvom ovog meseca, otvaranjem hotela u njujorškoj dolini Hadson, koji ima 11 soba. "Nobu Hotels" je povećao svoj portfelj za trećinu poslednjih meseci sa novim nekretninama u Čikagu, Londonu i Varšavi.
Prema pisanju sajta "Tophotelnews", dodatnih 775 hotela bi trebalo da se otvori samo u Americi do kraja 2020. Iako to zvuči kontradiktorno, usred korona krize koja je pokosila turizam, stručnjaci kažu da zapravo ima smisla.
Za mnoge nove hotele, odluka o otvaranju traje godinama - i košta miliona dolara. Hotelima uglavnom treba od dve do pet godina da se razviju i pokrenu. Uključujući zemljište, troškovi izgradnje mogu se kretati od nekoliko miliona dolara do nekoliko milijardi USD.
Sa 50% popunjenosti, imovina uglavnom ima dovoljan novčani tok da napravi platni spisak, pod uslovom da stope popunjenosti ostanu stabilne, dok 70% obezbeđuje zdrav povrat ulaganja.
Prema "STR"-u, stopa popunjenosti u američkim hotelima je u junu bila ispod 43%. Uprkos tome, otvaranje novih objekata je "borbeni udarac" za pokrivanje stalnih troškova poput poreza, osiguranja, nekih menadžerskih plata, održavanja i osnovnih troškova za struju - koji se moraju platiti, bilo da je nekretnina otvorena ili zatvorena.
(Telegraf Biznis)