Da li kamp kućice štede novac? Ovaj trend zaživeo je i u Srbiji
Amerikanci vole da "žive na točkovima" jer tako spajaju svoju ljubav prema automobilima, putovanjima i slobodi. U poslednje vreme, i širom sveta sve više ljudi menja hotelske sobe za ova praktična vozila iz tridesetih godina prošlog veka
Poslednjih decenija dešavaju se razne promene u svetu turizma i putovanja, a da je sve neizvesno, pa čak i opstanak velikih globalnih hotela, dokazala je pandemija virusa korona.
Sada čak i oni koji žele da "dobro" plate smeštaj, kako bi bili sigurni da imaju sve, ne mogu to da učine zbog i dalje prisutnih zabrana i komplikacija u vezi sa Covidom-19.
Ova ekonomska kriza će nesumnjivo uticati i na percepciju svetskih putnika ubuduće, jer ljudi masovno ostaju bez posla ili imaju umanjene zarade što se, logično, odražava na budžet, pre svega onaj vezan za neesencijalne potrebe kao što su putovanja.
Kamp kućice su se, inače, pojavile 30-ih godina prošlog veka, a više od 9 miliona Amerikanaca u njima putuje i provodi odmor.
Kažu da tako uštede do 60% novca, koji planiraju za jedan klasičan odmor. Veličina vozila zavisi od vaših potreba, kao i enterijer: mogu da sadrže samo osnovno, ali i mnogo više.
Dobra kamp kućica za odmor bi trebalo da ima mašinu za pranje veša, frižider, TV, tuš i mali toalet, ako želite da budete kompletno opremljeni. Ali, prednost je i što ne moraju biti osposobljene samo za letnji odmor. Mnoge od njih imaju grejanje, klimu ili čak električne kamine.
Potrebno je da imate vozačku dozvolu, a umesto kupovine, možete se odlučiti i za iznajmljivanje. Za novu kamp prikolicu ili kamper, morate da izdvojite nekoliko desetina hiljada evra, ali ako ste navikli da svake godine letujete luksuzno, ta kupovina može biti dobar "dogovor" na duže staze.
Inače, polovne prikolice za kampovanje nalaze se već za 1.600, preko 2.500 pa do nekih 5.000 evra. Najjeftinija je obična prilično stare godine proizvodnje, nije registrovana i opremljena je skromno. Isto tako, na domaćim oglasima možete naći polovno kamper vozilo iz 2009, koje košta skoro 18.000 evra.
Ima klimu, četiri ležaja, registrovano je do juna 2021. godine, ima servo volan, putni računar, parking senzore, toalet, solarni panel sa akumulatorom, klizna vrata sa komarnicima, atestirane folije na staklima i tome slično.
Ako se pitate šta je isplativije: kamp prikolica ili kamper, možda je najbolje da prvo iznajmite i jedno i drugo, i procenite šta vam više odgovara. Imajte na umu da je period od 15. juna do 15. septembra "visoka sezona", i tada je minimalno iznajmljivanje - 7 dana.
Možda vam ovo malo olakša: kampere više koriste oni koji češće putuju, odnosno menjaju lokacije, dok oni sa prikolicom uglavnom ceo odmor provedu u jednom mestu. Glavna prednost kampera u odnosu na kamp prikolicu je što u toku vožnje smeju da se koriste kuhinja i toalet.
Sa druge strane, kamper jeste mobilniji, ali ako idete prikolicom na odmor, onda ste slobodni da koristite auto za druge potrebe, dok je ona parkirana u kampu. U mnogim zemljama, kampovanje van određenih zona nije dozvoljeno. Što se tiče brzine putovanja, kamperima ide bod, jer su brži i lakši za upravljanje.
(Telegraf Biznis)