Žig "Čuvarkuća" ponosno nosi 75 domaćih proizvoda

Početkom jeseni oko 250 domaćih proizvoda bi trebalo da krasi ova oznaka

Marko Čadež / Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Pravo na korišćenje žiga "Čuvarkuća", u okviru projekta Privredne komore Srbije (PKS) "Stvarano u Srbiji", kao potvrdu kvaliteta i domaćeg porekla, dobilo je 75 proizvoda.

Ovaj žig je dobilo: 19 proizvoda "Ukusi moga kraja" kompanije Merkator S,, 15 Nektarovih, 14 proizvoda Mlekare Šabac, 10 kompanije Vital i šest proizvoda kompanije Esensa; zatim žig ponosno nosi i pet proizvoda firme Vrtlari, četiri Mlekare Granice, kao i Zanatsko lager pivo Mala barka i Voćna rakija od šljive,proizvođača SIL 3, Žitište.

Odluku je, na prvoj sednici, doneo Savet za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga "Čuvarkuća" u kome su stručnjaci iz oblasti tehnologije, marketinga, kreativne industrije, zaštite potrošača i zaštite životne sredine.

- Već od sledeće sedmice žig "Čuvarkuća" može se očekivati na ovim prvim proizvodima koji su dobili pravo da ga koriste, a još dodatnih 150 čeka odluke tehničke komisije i Saveta. Očekujemo da će početkom jeseni oko 250 domaćih proizvoda nositi ovu oznaku - istakao je Mihailo Vesović, predsednik Saveta i direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS.

- "Čuvarkuća" je garant proizvođačima i potrošačima i dokaz da je više od 80% vrednosti proizvoda stvoreno u Srbiji. Na ovaj način podižemo ukupnu snagu privrede, dajemo podsticaj ne samo velikim, nego i malim preduzećima koja su u dobavljačkom lancu, ali i izlaze samostalno na tržište - dodao je.

Projekat "Stvarano u Srbiji" i žig "Čuvarkuća" imaju cilj da podrže domaće proizvode i proizvođače i unaprede svest potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda. Ovaj strateški projekat usmeren je na jačanje ekonomije Srbije, povećanje zaposlenosti i investicija, unapređenja konkurentnosti i imidža domaćih kompanija, kao i spoljnotrgovinskog bilansa.

Džem od maline / Foto: Pixabay

Predstavnici kompanija, čiji su proizvodi među prvima nosioci prava na kolektivni žig, ne kriju zadovoljstvo i ističu da će "Čuvarkuća" biti potvrda da Srbija ima vrhunske proizvode koji su rame uz rame sa inostranom konkurencijom.

- Kompanija Merkator S je, kao nacionalni trgovinski lanac koji čak 97 odsto vrednosti robe nabavlja u Srbiji, posvećena pružanju podrške malim domaćim proizvođačima i plasmanu srpskih proizvoda izuzetnog kvaliteta. Ponosni smo na to što su baš "Ukusi moga kraja", kao autentičan srpski brend, koji je nastao u uspešnoj saradnji kompanije Merkator S i malih proizvođača, osvojili najviše "Čuvarkuća" - kaže Violeta Kovačević, generalna direktorka kompanije i dodaje:

"Već u narednih nekoliko dana naša kuća biće puna "Čuvarkuća", jer ćemo u svim našim IDEA prodavnicama, Merkator hipermarketima i Roda marketima širom Srbije postaviti oznake da kupci mogu da prepoznaju proizvode koji su čuvarkuće srpske privrede".

Oglasio se i Dragan Šašić, generalni direktor Mlekare Šabac, i rekao: "Održivo poslovanje moguće je u Srbiji kada se, kao kod nas, zasniva 100 odsto na domaćem kapitalu, sirovinama, resursima i znanju. Želim da zahvalim Privrednoj komori Srbije na ovoj inicijativi jer verujem da će "Čuvarkuća" zaživeti kao oznaka i opstati u narednim godinama".

- Inicijativa "Stvarano u Srbiji" usklađena je sa naporima i misijom kompanije Nektar da stvorena dodatna vrednost ostane u Srbiji. Upravo zato smo se i prvi prijavili, i ponosni smo što smo među prvima i dobili ovaj žig za 15 proizvoda - izjavio je Mihailo Janković, direktor kompanije.

Projekat "Stvarano u Srbiji", kao strateški projekat podrške domaćim proizvodima i proizvođačima, startovao je polovinom juna, a svi privrednici koji proizvode u Srbiji i imaju kvalitetne proizvode domaćeg porekla mogu aplicirati za dobijanje žiga.

Pravo korišćenja "Čuvarkuće" dobija se na tri godine, sa mogućnošću resertifikacije.

Video: U prestonici srpske kajsije se ne bere, martovski mraz desetkovao rod: Loša godina za voćare

(Telegraf Biznis)