Najprodavanija piva u poslednjih 120 godina: Ova zemlja "drži" lidersko mesto

Zanimljivo je kako su vremenom najpopularnije marke "menjale mesta", a trenutno se na prvoj poziciji nalazi Budweiser iz SAD

Pivo je alkoholno piće koje se najviše konzumira širom sveta / Foto: Pixabay

Iako se praktično od nastanka "promoviše kao muško piće", pivo sve češće piju i žene, naročito leti. Ima status osvežavajućeg napitka, dobrodošlog u svim prilikama: od proslava do gledanja utakmice kod kuće.

Ove godine, pivo je ujedno bilo i na meti korona virusa, iz više razloga.

Sve je počelo u Aziji, gde su se vlasnici lokala žalili da ljudi sede kod kuće, dok su se ranije okupljali posle posla i pili pivo, pa im je posao opadao zbog karantina. Onda je kovid-19 zbog spornog naziva (korona) loše uticao na čuveno pivo Corona, a potom su i britanski pabovi, odnosno češki pivari osetili negativne posledice krize.

Ipak, sigurni smo da će pivo "preživeti" ovaj svetski brodolom, a evo koje marke se najviše konzumiraju u svetu u poslednjih 120 godina. Dakle, gledano od 1900. pa do 2020. godine ovako stoje stvari.

Kao što možemo da vidimo na slici ispod, u 2019. najviše se prodavalo pivo Budweiser, zatim Bud Light, Heineken, Harbin, Kirin, Corona, Snow, Brahma, Skol, Asahi. Čak i Corona, čija je proizvodnja naprasno stala u aprilu, u neku ruku se dobro prodavala početkom godine radi "štosa".

Neke druge fotografije iz supermarketa svedoče o tome da su ljudi tokom pandemije kupovali sva piva, osim meksičkog napitka.

Foto: Printscreen/YouTube/Data Visualization

Pivo je jedno od najstarijih pića koje se pilo još u starom Egiptu. Prema aktuelnim podacima, najviše se pije u SAD (73,5 litara po čoveku), zatim sledi Britanija sa 72,9 l, i na trećem mestu je Meksiko, sa 68,7 litara.

U videu ispod možete pogledati kako su se marke piva "smenjivale" po popularnosti u poslednjih 120 godina.

Video: Članovi benda Orthodox Celts iskoristili vanredno stanje za svoj novi proizvod - pivo

(Telegraf Biznis)