Više od polovine stanovnika uspelo da uštedi tokom krize, ali evo gde im odlaze silne pare
Kada nema odlazaka na posao i putovanja, Amerikanci najviše troše na kućne ljubimce
Pandemija korona virusa uticala je na budžete 64 odsto Amerikanaca i promenila njihove potrošačke navike, i to kod obe "kategorije": i zaposlenih i nezaposlenih.
Iako je došlo do velikih finansijskih potresa u smislu smanjenja zarade ili gubitka posla, oni koji su uspeli da zadrže radno mesto, primetili su da štede mnogo više nego pre: nisu odlazili na posao, i trošili za gorivo i hranu, nisu mogli da posećuju teretane i zabavna mesta, putovanja su ograničena.
Međutim, prema podacima aplikacije Mint, koja prikuplja informacije o potrošačkim navikama, povećali su se troškovi za kućne ljubimce, obrazovanje, domaćinstvo i ulaganja. O tome smo nedavno pisali.
Šenon Meklej, finansijski stručnjak iz SAD, kaže da je zabeležen rast u kupovini ili usvajanju kućnih ljubimaca, jer Amerikanci i dalje masovno rade od kuće, pa sada imaju vremena da im se posvete. Trošak se, međutim, ne odnosi samo na kupovinu ljubimaca, već i opreme i hrane za njih.
Stanovnici ove zemlje su jednostavno preusmerili svoje troškove, jer su uglavnom štedeli za putovanja, kojih je sada vrlo malo. Amerikanci naročito vole da posete Evropu, a to se sada čini kao "misaona imenica", u jeku pandemije. Takođe, ono gde je primetan dodatni trošak jeste hrana.
Trošenje na hranu se povećalo za 54% u februaru i martu, jer su ljudi panično kupovali i stvarali zalihe, kao i svuda u svetu, ali se zato potrošnja u restoranu smanjila na 44 odsto u martu i aprilu. Čak i sada kada objekti rade, Amerikanci ih slabo posećuju jer se plaše širenja zaraze.
Uprkos povećanju u nekim kategorijama, više od 53 odsto Amerikanaca kaže da troši manje i štedi više. Ali, pitanje je do kad će ta štednja trajati, budući da bi mnogi uskoro mogli da se vrate u kancelariju. Meklej predviđa da će ljudi putovati više čim im to bude dozvoljeno i da će svu ušteđevinu dati u te svrhe.
Predviđa da će ljudi nastaviti da štede na članarinama u teretanama, tj. da će vežbati kod kuće.
(Telegraf Biznis)